رئیس جمهور مصر از لزوم همکاری برای شکست تهدیدات تروریستی در خاورمیانه سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد منطقه خاورمیانه نیازمند همکاری برای شکست تهدیدات تروریستی است که سبب شده مصر و کشورهای دیگر درگیر جنگ شوند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد سوریه نباید پس از جنگ داخلی در این کشور تقسیم شود. سیسی تصریح کرد تلاشها باید برای حل مسأله فلسطین احیا شود. وی درباره مسأله فلسطین گفت: باید چهره منطقه تغییر کرده و اوضاع بهبود یابد. وی گفت: من درباره این مسأله خوشبینم و معتقدم فرصت مهمی برای انجام این مسأله وجود دارد. سیسی همچنین تأکید کرد معاهده صلحی که 40 سال است میان مصر و رژیم صهیونیستی امضا شده، باید کشورهای عربی دیگر را در بر بگیرد. 

سیسی که پس از آزادی دو نفر از خبرنگاران الجزیره انگلیسی با آسوشیتد پرس سخن می گفت، اعلام کرد آماده است خبرنگاران دیگری که محاکمه شده و بطور غیابی محکوم شده اند را مورد بخشش قرار دهد. سیسی همچنین تصریح کرد فقط در ضمن اختیارات خود به عنوان رئیس جمهور فعالیت می کند و به دستگاه قضایی مصر احترام می گذارد. سیسی تأکید کرد مشتاق است مشکلات موجود، به خصوص درباره روزنامه نگاران و خبرنگاران حل شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد عبدالفتاح سیسی روز شنبه در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک اعلام کرد اقدامات امنیتی این کشور در مرزهایش با نوار غزه با هدف وارد کردن خسارت به فلسطینی ها انجام نمی شود.

همچنین  عبدالفتاح سیسی در محل اقامت خود در نیویورک با بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا دیدار کرد. سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد در این دیدار، آخرین تحولات خاورمیانه و چالشهای منطقه که مهمترین آنها افراط گرایی و تروریسم است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار