مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمدگفت: طرح خانه مسافر در 27 روستای این استان با مشارکت روستاییان اجرا خواهد شد.

اجرای طرح خانه مسافر با مشارکت روستائیان در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری گفت: به هر یک از این خانه های مسافر 300 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف بهره وری روستاییان از قابلیت گردشگری و افزایش زیرساخت های رفاهی این صنعت پردرآمد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: 300 جاذبه طبیعی، دوهزار نقطه تاریخی و بقاع متبرکه شاخص،صنایع دستی بومی و آداب و رسوم به ویژه در زمینه کوچ عشایری در دو اقلیم گرم و سرد از مهمترین قابلیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهار کرد: ورود دو میلیون و 300 گردشگر در دو تعطیلی امسال یعنی عید نوروز و عید فطر نشان از این نکته دارد که این استان جایگاه خوبی در صنعت گردشگری پیدا کرده است.

باقری از افزایش 90 درصدی گردشگران خارجی و 260 درصدی گردشگران داخلی به این استان در شش ماه اول امسال نسبت به شش ماه دوم سال 93 خبر داد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال 93 حدود 16 هزار و 799 نفر و در شش ماهه اول امسال بیش از 44 هزار نفر در هتل های این استان پذیرش شدند.

باقری اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته 397 گردشگر خارجی وارد کهگیلویه وبویراحمد شد و در هتل های این استان اقامت گزیدند که این تعداد در شش ماهه اول امسال به 758 نفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 200 تخت در مهانسراها و هتل های کهگیلویه و بویراحمد میزبان گردشگران هستند که بیشتر آنها تا پایان آبان ماه رزو شده اند.

وی ابراز کرد: توجه به صنعت گردشگری یکی از سه محورهای اصلی توسعه این استان در دولت یازدهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توزیع 100 هزار اقلام تبلیغاتی، ساخت فیلم های مستند 10 دقیقه ای، اجرای تورهای مشترک با استان های همجوار مانند اصفهان،فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین برنامه های تبلیغاتی دولت در یک سال گذشته برای رونق هر چه بیشتر گردشگری این استان است.

وی برگزاری جشنواره برفی،تقویت زیرساخت های گردشگری از مهمترین برناه های توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، گردنه شلال دون، رود رونه، چهارطاقه خیرآباد، چشمه میشی، کوه گل و کوه دنا از مهمترین جاذبه های گردشگری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.