محققان دانشگاه کاردیف (Cardiff University) ولز، مدعی شده‌اند که سامانه هوشمندی برای مقابله با لینک‌های آلوده در شبکه اجتماعی توئیتر ساخته‌اند.

سامانه‌ای برای کنترل بدافزارها در توییتربه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این محققان ادعا می‌کنند سامانه ساخت آنها، می‌تواند لینک‌های حاوی بدافزار را با دقتی در حدود 83 درصد در مدت زمان 5 ثانیه شناسایی کند. همچنین چنانچه مدت زمان بررسی به 30 ثانیه افزایش پیدا کند، دقت این سامانه هوشمند به بیش از 98 درصد می‌رسد، البته هنوز این سامانه قابلیت عملیاتی پیدا نکرده و معلوم نیست که ادعای سازندگان آن تا چه میزان به واقعیت نزدیک باشد.اومر رانا (Omer Rana) یکی از طراحان این سامانه هوشمند در این باره گفته است: هدف ما از طراحی و ساخت این سامانه، کمک به نهادهای قانونی در اتخاذ تصمیم‌های مؤثر در حوزه سایبری است.

کارشناسان امنیتی معتقدند با افزایش تعداد کاربران حاضر در شبکه‌های اجتماع میزان بدافزارها نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. هکرها اغلب، بدافزارهای خود را پشت تبلیغات و لینک‌های جذاب پنهان می‌کنند و زمانی که کاربر قربانی بر روی این لینک‌ها کلیک می‌کند، به بدافزار مورد نظر آلوده می‌شود.

البته آلوده شدن رایانه کاربر تنها خطر و تهدیدی برای خود او محسوب نمی‌شود بلکه ممکن است بدافزاری که رایانه قربانی را آلوده می‌کند از این رایانه به عنوان پایگاه انتشار خود استفاده کرده و خود را به رایانه تمام افرادی که با فرد قربانی در ارتباط هستند برساند و آنها را نیز آلوده کند.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.