جرمی کوربین تصمیم دارد در نخستین سخنرانی خود به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس در مجمع این حزب از طرف حزب کارگر برای آنکه انگلیس را وارد جنگ عراق کرد، عذرخواهی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، به عنوان نشانه‌ای از اینکه جرمی کوربین چگونه می‌خواهد دیدگاه عمومی نسبت به حزب "کارگر" را در زمان رهبری‌اش ترمیم کند، انتظار می‌رود وی در مجمع حزب "کارگر" بگوید که حزبش از جنگ عراق درس گرفت و هرگز چنین اشتباهی را تکرار نخواهد کرد.

وی در سخنرانی‌اش خواهد گفت: در آینده نقش انگلیس در اقدامات بین‌المللی باید به جای استفاده از نیروهای انگلیسی برای تغییر یک دولت به ارتقای همکاری‌ها و دستیابی به راه حل‌هایی برای درگیری‌ها تغییر کند.

یک عذرخواهی فعالان حزب "کارگر" را خوشحال می‌کند و برخی اعضای ارشد این حزب پارلمانی از این تصمیم استقبال کرده و امیدوارند این اقدام بتواند هنگامی که گزارش "چیلکات" نهایتا در پایان سال جاری میلادی منتشر شد، از انتقاد از وزرای سابق جلوگیری کند.

یکی از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر انگلیس که از کوربین حمایت می‌کند، گفت: ما از او می‌خواهیم در سخنرانی‌اش عذرخواهی کند. اگر او از این فرصت استفاده نکند عجیب است.

اما این اقدام باعث نگرانی برخی در مرکز حزب "کارگر" خواهد شد چرا که می‌ترسند این عذرخواهی برداشت‌های عمومی مبنی بر اینکه حزب کارگر در خصوص مساله امنیت ملی "ملایم" و "انعطاف پذیر" است را تقویت کند.

احتمالا این دیدگاه تقویت می‌شود اگر حزب کارگر تصمیم بگیرد در خصوص اینکه آیا حزب "کارگر" باید در جریان این نشست از استفاده مجدد از زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های تریدنت حمایت کند یا خیر نشست فوری برگزار کند.

کوربین اشاره کرد، از برگزاری نشست در این خصوص حمایت می‌کند و مدت‌ها به صورت یکجانبه از برداشتن بازدارنده‌های اتمی مستقل انگلیس حمایت کرده است.

جرمی کوربین در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای به دست آوردن رهبری حزب کارگر گفت: اگر برنده شود عذرخواهی سمبلیکی برای جنگ عراق انجام خواهد داد.

وی گفت: حزب کارگر به خاطر کشاندن انگلیس در جنگ عراق و رنجی که باعث شد مردم انگلیس متحمل شوند، باید عذرخواهی کند تاخیر انتشار گزارش تحقیقاتی چلیکات نیز غلط است اما ما نباید منتظر چلیکات باشیم تا به اشتباهاتی که انجام دادیم پی ببریم.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار