در میان قربانیان حادثه منا دستکم 11 پاکستانی هستند که بیشتر آنها هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آخرین روز مراسم حج امسال در روز شنبه، مسئولان عربستان سعودی همچنان درگیر پیامدهای حادثه سه روز پیش در منا هستند که دستکم هفتصد و نوزده کشته برجا گذاشت.

در میان قربانیان دستکم 11 پاکستانی هستند که بیشتر آنها هنوز شناسایی نشده اند.

از جمله ناپدید شدگان پاکستانی بشرا خلیق اهل کراچی است که خانواده اش روز شنبه از مسئولان سعودی خواستند فرآیند شناسایی قربانیان را سرعت دهد.

خلیق که همچنین برای یک خطوط هوایی خصوصی در عربستان سعودی کار می کرد و از خدمه هواپیما بود و روز حادثه به همراه دو نفر ازدوستانش که آنها نیز ناپدید شده اند به منا رفته بود.

همچنین اعضای خانواده یک پاکستانی که به شدت در حادثه منا زخمی شده است، خواستند که جسد همسر و مادر همسرش را که در این حادثه جان خود را از دست داده اند را پیش از دفن آنها ببیند.

شاهد انور شهروند اهل کراچی که پسرش شعیب به شدت در حادثه منا زخمی شده است، در اظهاراتی از مسئولان سعودی خواست به پسرش اجازه دهند اجساد همسر و مادرهمسرش را که در این حادثه کشته شدند ببیند.

انور روز شنبه در کراچی گفت: همه آنچه وی از مسئولان سعودی می خواهد این است که پسرش بتواند جسد همسر و مادر زنش را پیش از خاکسپاری مشاهده کند.

وی گفت: امیدوارم خدا دخترمان را سالم نگه دارد. همه ما برایش دعا می کنیم. چرا دولت عربستان به درخواست های ما توجه نمی کند. سه روز از حادثه گذشته است، درحالی که مسئولان عربستانی می توانند وی را یک ساعته پیدا کنند، اما توجهی نمی کنند و هیچ کاری صورت نمی دهند.

شاهد انور پدر محمد شعیب که به شدت در حادثه منا زخمی شده است نیز گفت: من از دولت عربستان می خواهم جسد افرادی که در این حادثه کشته شدند را پیش از دفن آنها به خانواده هایشان نشان دهند تا آنها همه عمر این درد و رنج را نداشته باشند که جسد آنها را پیش از تدفین ندیده اند.

من می خواهم که چهره همسر و مادر همسر پسرم به وی نشان داده شود و سپس در سرزمین مقدس مکه دفن شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار