با توجه به اخبار منتشر شده ضد و نقیض رئیس جمعیت هلال احمر ورود نخستین کاروان مجروحان فاجعه منا را دوشنبه اعلام کرده است اما وزارت کشور این موضوع را تکذیب کرده است.

قربانیان منا دوشنبه در کشور؟
به گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه روز جاری (شنبه) در پایان دومین نشست رسیدگی به حادثه منا و در مصاحبه با اصحاب رسانه، زمان بازگشت حجاج به کشور را از روز دوشنبه به بعد اعلام کردند که یکی از رسانه های کشور به اشتباه تاریخ انتقال پیکر جانباختگان حادثه منا را از روز دوشنبه مخابره کردند. اگرچه رسانه مذکور بلافاصله نسبت به اصلاح خبر اولیه خود اقدام نموده است، اما با توجه به بازنشر این خبر توسط برخی خبرگزاری ها و با توجه به ضرورت تنویر افکار عمومی، نسبت به انتشار این اطلاعیه اقدام می گردد.

این در حالی است که رئیس  جمعیت هلال احمر از ورود مجروحین به کشور در تاریخ 6 مهر خبر داده است.

امیر محسن ضیائی،رییس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین جزییات انتقال مجروحان و قربانیان حادثه منا به ایران اظهار کرد:با توجه به آخرین گزارشات اعلامی تعداد ۹۳ زائر در بیمارستانهای سعودی و هلال احمر بستری هستند و جستجو برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که درب سردخانه مرکزی عربستان برای کشورها باز شد یا خیر ، عنوان کرد:کشور عربستان سعودی همکاری خوبی با کشورها نداشت و نه تنها درب سردخانه را برای کشورها جهت یافتن اجساد، باز نکرد بلکه تعداد ۵۰۰ عکس از اجساد را در اختیار رؤسای کاروان ها در تمام کشورها قرار داد و از آنها خواسته شد تا اجساد خود را از این طریق شناسایی کنند که این امر ، کار یافتن قربانیان را با مشکل مواجه کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به درخواست مقامات وزارت خارجه در تسریع رسیدگی به حادثه منا افزود:در حال حاضر جهت یافتن مفقودان حادثه منا، تعداد ۱۰ تیم جستجو از ستاد حج و زیارت و مرکز پزشکی به مراکز درمانی و بیمارستانها اعزام شده است.

ضیائی تصریح کرد:طبق برنامه های اعلامی، مقرر شد اولین پرواز بازگشت حجاج مجروح در روز دوشنبه ۶ مهر ماه صورت گیرد که در حین پرواز یک تیم پزشکی نیز در کنار مجروحین حضور دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاجعه ، منا ، مکه ، قربانیان ، حج ، تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
فاجعه منا در ربع قرن كذشته بيسابقه بوده خصوصا ك بيشترين ضايعه شامل حال حجاج ايران بوده!!!!مقامات سعودي بايد جواب قابل قبولي به دنياي اسلام بدهند ن اينكه از حقيقت شانه خالي كنند
آخرین اخبار