معون اجرایی رئیس جمهور گفت: سوء مدیریت مسئولان حج عربستان سعودی، عید بزرگ قربان جهان اسلام را به عزا بدل کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور طی پیامی فاجعه منا را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

«و من یخرج من بیته من اجر الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» 

واقعه جانگداز منی در روز عزیز عید قربان متأسفانه بار دیگر خاطره تلخ کشتار زائران مظلوم بیت الله الحرام را در سالهای پیش در اذهان عمومی زنده کرد . سوء مدیریت و عدم کفایت مسئولان حج عربستان سعودی عید بزرگ قربان جهان اسلام را در اکثر کشورهای اسلامی به عزا بدل کرد. 

محمد شریعتمداری همچنین اظهار کرد: متأسفانه در طی سالهای متمادی هیچ‌گاه مدیریت درستی بر امور ایام تشریق خصوصاً مناسک رمی جمرات حاکم نبوده است و هرساله این امر کم و بیش از بیست و پنج سال پیش حوادث ناگواری آفریده است و این در حالیست که مسئولان سعودی خود با رویه‌ی اعلام و اعمال سهمیه مشخص و محدودی که سالهاست در حد توان مدیریت خود بر حج  پیش گرفته‌اند، بایستی بتوانند پاسخگوی امنیت زائران خانه خدا باشند و حرم امن الهی را امن نگه دارند. اما متاسفانه امسال فاجعه بزرگی را پیش آوردند که قطعاً بایستی در باره آن پاسخگو باشند .
 
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اینجانب ضمن ابراز تأسف این مصیبت بزرگ را به محضر شریف مقام معظم رهبرى مد‌ظله و همه مسلمانان خصوصاً خانواده‌هاى محترم داغدیده صمیمانه تسلیت عرض نموده و علو درجات براى همه جان‌باختگان این حادثه جانسوز و سلامت عاجل براى همه مجروحان و مصدومان این واقعه و بازگشت سالم و با حج مقبول و سعى مشکور همه حجاج گرامى را از خداى بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار