نخستین سمپوزیوم بین المللی یک روزه سرطان نسترن در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر علمی نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن در جمع اصحاب رسانه گفت: در این سمپوزیوم از حضور محققان کشورهای آلمان، کانادا، استرالیا، پاکستان و ایران گردهم می آیند تا در زمینه تشخیص زودرس سرطان و پیشگیری از آن تبدل نظر کنند.

محمدرضا عباس زادگان افزود: در ایران، سرطان در استیج 4 تشخیص داده می شود ما باید این این میزان را به استیج های 1 و 2 کاهش دهیم تا برای درمان نتیجه بهتری به دست آوریم.

وی همچنین از تاسیس مدرسه سرطان در مشهد خبر داد و افزود: در این مدرسه آموزش های لازم برای تشخیص زودرس به مردم داده می شود، همچنین از وسایل آزمایشگاهی مناسبی نیز برخوردار بوده و تا سال 95 به بهره برداری می رسد.

در ادامه دبیر سمپوزیوم سرطان نسترن با اشاره به اعلام مقالات رسیده به این مراسم گفت: تاکنون 232 مقاله به دبیرخانه سمپوزیوم رسیده که از این تعداد 197 مقاله پذیرفته و 11 تای ان به شکل سخنرانی ارائه می شود.

مریم مقدم متین تصریح کرد: بقیه مقالات رسیده به شکل پوستر در اختیار حاضران قرار می گیرد و نیز در مجموع 42 سخنرانی در این مراسم برگزار می شود که 14 تای آن خارجی و بقیه از ایران هستند.

در ادامه این نشست دبیر اجرایی سمپوزیوم به برگزاری کارگاه هایی در حاشیه این مراسم خبر داد و گفت: این کارگاه ها شامل روانشناسی سرطان، تشخیص سرطان، کشت سلول و سیستم های پیشرفته است.

افشین افشاریان بیان کرد: 30 موسسه در سطح کشور، حمایت مالی این مراسم را به عهده گرفته تا هدف اصلی سمپوزیوم سرطان نسترن که تشخیص به موقع سرطان است محقق شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.