آبادان؛

دلاور مردی و شهامت مردم آبادان

مردم آبادان برای دفاع از شهرشان با دلاور مردی و شهامت ایستادگی کردند.

دلاور مردی وشهامت مردم آبادان برای دفاع از شهرشان در دوران 8سال دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ فرمانده سپاه ناحیه آبادان در دوران دفاع مقدس گفت: آبادانی‌ها برای دفاع از شهرشان با اصرار و به طور پنهانی در شهر باقی ماندند.

عبدالرضا قاسمی‌زاده با بیان اینکه قاعده جنگ بر آن است که وقتی جنگی در می‌گیرد باید مردم را به زور از محل درگیری بیرون کردافزود: در زمان تجاوز دشمن حزب بعثی به شهر آبادان مردم به هیچ‌وجه حاضر به خروج از شهر نبودند و به رغم فشارهای نیروی بسیجی و ارتش در خروج مردم از شهر اما بسیاری از مردم با اصرار و به صورت پنهانی در شهر ماندند.

وی گفت:حرکت عظیم مردم آبادان و دفاع جانانه آنان سبب شد تا صدام با آن همه نیروهای نظامی زبده و تجهیزات مدرنی که در اختیار داشت، نتواند مقابل سیل مردم و رزمندگان دوام آورد و مجبور به عقب‌نشینی شد.

فرمانده سپاه ناحیه آبادان در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حفظ و نگهداری اولیه شهر با مردم و رزمندگان آبادان بود از آن به عنوان افتخاری بزرگ و مایه سربلندی و عزت مردم آبادان نام برد و افزود: مسئولان باید در پاسخ به این همه همدلی و افتخارآفرینی، آبادان را به جایگاه واقعی خود برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.