سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر استان زنجان تاکنون 101 رأس کل و بز را از بین برده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛جعفری گفت : با توجه به مشاهده تلفات 96 راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر شهرستان طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک امروز تاریخ7 /1/94، محیط بانان و کارشناسان استان به پایش منطقه پرداخته و متأسفانه روز چهارشنبه لاشه 5 رأس کل و بز دیگر کشف و به صورت اصولی در منطقه دفع گردید .

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با کشف این 5لاشه جدید، تعداد کل تلفات تاکنون 101 راس می باشد وهم اکنون همکاران محیط بان و کارشناس به منظور پایش دقیق تمامی منطقه مذکور در منطقه حضور دارند.

وی گفت: از دامداران منطقه تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون دامهای خود در اولین فرصت اقدام نموده و با مأمورین دامپزشکی همکاری لازم را داشته و از ورود دامهای خود به منطقه خودداری نمایند.

جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا شعاع 10 کیلومتری منطقه دامهای اهلی را دور نموده و از ورود دامهای جدید جلوگیری کنیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان از نیروهای محلی و دامداران منطقه خواست با مأموران و کارشناسان محیط زیست ، دامپزشکی و منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری مراتب را به مأمورین منطقه یا نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های 09392888657 و 09177758191 تماس حاصل نموده و ما را در این زمینه یاری نمایند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.