نویسنده آمریکایی با هشدار در خصوص احتمال بهره برداری صهیونیست ها از فاجعه منا، خواستار بررسی ریشه های وقوع این حادثه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "مارک گلن" – نویسنده آمریکایی --  در گفتگو با پرس تی وی اظهار داشت: "اتفاقی که دیروز در منا رخ داد فاجعه ای وحشتناک است. این فاجعه فقط برای مسلمانان نیست، بلکه برای سایرین از جمله مسیحیان نیز فاجعه است."

مارک گلن گفت: " باید ریشه های این فاجعه بررسی شود. چگونه ممکن است چنین اتفاق هایی در مراسمی رخ بدهد که سابقه آن به سالها قبل باز می گردد. بی تردید، از قبل کاملا مشخص بوده است که چه تعداد زائر در این مراسم شرکت می کنند. در نتیجه باید برای تامین امنیت آنها اقداماتی پیش بینی می شد."

وی در ادامه اظهار داشت: "باید به بهره برداری های دیگران از این رویداد و سیاسی کردن این مسئله توجه داشت. مسیحیان افراطی که به اسرائیل و بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- نزدیک هستند، از این اتفاق فاجعه بار استفاده خواهند کرد تا بگویند اسلام و مسلمانان عقب مانده هستند و به غیر از ایجاد فاجعه هیچ کاری نمی توانند انجام بدهند. در نتیجه مسیحیان باید تمامی منابع مسلمانان را در اختیار خودشان درآورند و از این پولها برای کمک مالی به اسرائیل و دیگرانی استفاده شود که با اسلام و مسلمانان درگیر جنگ هستند. سیاسی کردن این اتفاق برای پیشبرد اهداف اسرائیل و آمریکا در منطقه موضوعی نگران کننده است."
 
این نویسنده آمریکایی افزود: "با توجه به اینکه چنین فجایعی در ایام حج سابقه دارد، بهتر است مجموعه ای از کشورهای اسلامی مدیریت مراسم حج را بر عهده بگیرند و نه اینکه عربستان سعودی بخواهد به تنهایی این کار را انجام بدهد. یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در سراسر جهان که در حدود هشتاد تا نود کشور جهان پراکنده هستند باید به فکر چاره باشند. باید مدیریت حج، دسته جمعی باشد.  چرا کشوری همانند ایران که صدها نفر از قربانیان فاجعه منا از زائران این کشور هستند، نباید در مدیریت مراسم حج مشارکت داشته باشد؟"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار