رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون هزار و 500 نفر جزو قربانیان این حادثه هستند اما این آمار بر اساس منابع موثق به 2 هزار نفر نیز می‌رسد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان131 نفر،آمار قطعی قربانیان ایرانی تا کنون/4 کمیته در جست و جوی مفقودینسعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین قربانیان حادثه منا گفت: تاکنون هزار و 500 نفر جزو قربانیان این حادثه هستند اما این آمار بر اساس منابع موثق به 2 هزار نفر نیز می‌رسد ضمن اینکه بیش از 2 هزار نفر در شمار مجروحین این حادثه هستند.

وی در ادامه افزود: بیمارستان‌های مکه مملو از مجروحین هستند و تعدادی از حادثه‌دیدگان نیز به بیمارستان‌های ریاض، جده و طائف منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه عوامل حج و پزشکی و ستاد گم‌شدگان تا ساعت 17 دیروز در محل حادثه حضور داشتند تصریح کرد: ارتش عربستان از امروز صبح اجازه دسترسی به بیمارستان‌ها را نداد اما با پیگیری‌های انجام شده اجازه شناسایی 25 نفر از زائران در بیمارستان‌های مکه و جده داده شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از جانباختگان و حادثه‌دیدگان ایرانی حادثه منا وجود ندارد و ما امیدواریم تا پایان امشب و یا فردا صبح آخرین آمار اعلام شود.

اوحدی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی هما و ماهان اجساد قربانیان تا روز دوشنبه و یا سه‌شنبه به ایران منتقل می‌شود یادآور شد: بستگان و همراهان این قربانیان که در کاروان‌های آنان هستند نیز می‌تواند با پیکر جانباختگان‌شان به کشور بازگردند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آمار مفقودین پس از شناسایی کامل همه زائران اعلام خواهد شد تا موجب تشویش اذهان نشود.

وی در پایان با بیان اینکه شب گذشته در منا عزای عمومی اعلام شد و مراسمی نیز برای جانباختگان برگزار گردید، گفت: سوء‌مدیریت عوامل اجرایی مسیر رمی جمرات قابل پیگیری است چرا که بستن یکی از مسیرها باعث وقوع چنین فاجعه بزرگی شد.


اوحدی: 131 نفر،آمار قطعی قربانیان ایرانی تا کنون/4 کمیته در جست و جوی مفقودین

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت 131 نفر،آمار قطعی قربانیان ایرانی تا کنون/4 کمیته در جست و جوی مفقودینحجاج ایرانی اظهار کرد: آمار قطعی زائران فوت شده در حادثه دیروز منا همان 131 نفر است و تا به این لحظه تغییری نکرده است ضمن اینکه پنج تن از این زائران هنوز مجهول الهویه هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه زائران ایرانی در خیمه های منا پراکنده اند و تعدادی نیز به مکه بازگشته اند، از این رو آمار دقیقی از مفقودین ایرانی در دست نداریم.

اوحدی تاکید کرد: 4 کمیته تشکیل شده است که از امروز صبح در بیمارستان ها و مراکز درمانی به دنبال شناسایی حجاج ایرانی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مجروحین ایرانی تصریح کرد:60 زائر ایرانی در میان مجروحین این حادثه هستند که از این تعداد 55 زائر در بیمارستان های خودمان و 5 زائر در بیمارستان های سعودی بستری هستند.

وی در پایان گفت: هماهنگی های لازم با شرکت ماهان و ایران ایر برای بازگرداندن پیگر جانباختگان به کشور انجام می گیرد اما در صورت رضایت خانواده قربانیان پیکر زائر در مکه دفن خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار