داستان شبه خیالی و مصور از انقراض ببر ایرانی به زودی منتشر می‌شود.

عباس جهانگیریان نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تازه ترین کتاب‌های خود گفت: آخرین دفاع با عنوان «سایه  هیولا» که به موضوع انقراض ببر ایرانی اشاره می‌کند، رابطه آخرین ببر شکار شده با دختری نوجوان به نام لاله و در داستانی دیگر قصه مارال و پلنگی در آستانه انقراض را به تصویر می‌کشد.

این دو داستان به طور موازی جلو می‌روند که کشش داستان را بیشتر می‌کند، داستانی پر حادثه و پر از تعلیق که به صورت شبه خیالی و مصور صورت گرفته است. و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در روزهای آتی به چاپ خواهد رسید.

کتاب دیگر با نام «سرگذشت پزشکی ایران» است که از طرف همین انتشارات، منتشر می‌شود. کتاب «سرگذشت پزشکی ایران» به داستان برزویه پزشک، طبیعت مخصوص انوشیروان و چگونگی تاسیس مدرسه عالی پزشکی جندی شاپور اهواز در دو هزار سال و نقش او در دنیای پزشکی و اتفاقات حول محور این موضوع اشاره دارد که جلد اول آن برای کودکان، جلد دوم  برای نوجوانان و جلد سوم برای بزرگسالان است. 

جهانگیریان خاطر نشان کرد: کتاب دیگری با عنوان «سرگذشت آب و آبیاری درایران» را زیر چاپ دارم که به مسأله آب در دوران قدیم و مشکلات توزیع آن، همچنین به تاریخچه قنات ایران اشاره دارد. علاوه برآن در نمایشنامه با نام «های و هوی» و یک نمایشنامه دیگر در ژانر کودک از انتشارات موزه مهر به چاپ رسیده است.

این نویسنده در پایان افزود: یک دوره سه جلدی آموزش مهارت‌های زندگی را  برای مقاطع ابتدایی و دوره‌های اول و دوم دبیرستان را به انتشارات مدرسه سپرده‌ام.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار