یک مقام مسئول در وزارت نیرو از مشارکت ۲۰۰ میلیون یورویی چینی‌ها در ساخت بخشی از پروژه فاضلاب تهران خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان اصغر ریاضتی با اشاره به روش هاي گوناگون براي تامين منابع مالي پروژه هاي فاضلاب تهران، از سرمايه گذاري بخش خصوصي براي احداث يک تصفيه خانه در تهران خبر داد.
 
مديرعامل شرکت فاضلاب استان تهران اظهارداشت: يکي از عوامل مهم مشارکت بخش خصوصي در هر پروژه اقتصادي و از جمله پروژه هاي فاضلاب، تضمين سود و بازگشت سرمايه است. در طرح فاضلاب تهران فقط شهرداري تهران مشارکت ندارد، بلکه بخش خصوصي نيز حاضر است و يک تصفيه خانه تهران با سرمايه گذاري ۱۰۰ ميليارد توماني بخش خصوصي در مراحل ساخت قرار دارد.
 
رياضتي ادامه داد: ما ساز و کارهاي گوناگونی را براي تامين منابع مالي مورد نياز پروژه ها در پيش گرفته ايم که فاينانس داخلي و خارجي از جمله آنها بوده و وضعيت اين بخش نسبت به گذشته بهتر شده است.
 
وي با اشاره به تامين ۲۰۰ ميليون يورو به روش فاينانس از کشور چين خاطرنشان کرد: اين مبلغ صرف احداث ۲ واحد تصفيه خانه در جنوب تهران براي پوشش بيش از يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر شده که ۳۵۰ کيلومتر خط لوله را در بر مي گيرد. در عين حال، سرمايه احداث ۵۰۰ کيلومتر خط ديگر نيز از راه فاينانس داخلي تامين شده است.
 
  منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار