امام جمعه گرگان گفت: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی و به راه انداختن جنگ بین امت های اسلامی هستند.

آمریکا و اسرائیل علت آوارگی مردم سوریه هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عید سعید قربان در گرگان گفت: ممکن است گروهی حوثی های یمن و بشار اسد و مردم افغانستان را علت آوارگی بدانند و توجهی به دستانی که پشت پرده آنها است ندارند.

وی افزود: علت آوارگی مردم سوریه، یمن و افغانستان آمریکا و اسرائیل است و انها هستند که گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش  القاعده و طالبان را بوجود اوردند که با بوجود آمدن این جنگ ها مردم مسلمان از کشورهایشان آواره شدند.

وی در ادامه با تبریک عید سعید قربان  ادامه داد: عید قربان روز گذشتن از تعلقات دنیا است و روز تبعیت از حضرت ابراهیم (ع) و بریدن سر هوای نفسانی است.

آیت الله نورمفیدی گفت: در وجود حضرت ابراهیم (ع) در هیچ زمان و هیچ شرایطی شرک به ذات اقدس الهی وجود نداشت و تمام ادیان ابراهیمی باید در این موضوع از حضرت ابراهیم پیروی کنند.
 
وی در خصوص فلسفه قربانی کردن از دید امام صادق (ع) اضافه کرد: اولین قطره خونی که از قربانی به زمین می ریزد، گناهان صاحب قربانی نزد خدا بخشیده می شود چرا که معلوم می شود چه کسانی بدون چون و چرا از دستور خدا اطاعت می کنند.
 
 آیت الله نورمفیدی در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: قبله اول همه مسلمانان مسجد الاقصی است و همه باید در خصوص این مکان با ارزش و مقدس احساس وظیفه کنند.

خطیب جمعه گرگان اضافه کرد: مسلمانان در کنگره عظیم حج باید فریاد اعتراض آمیز علیه  صهیونیست ها سر بدهند اما متاسفانه از این فرصت مهم استفاده نشد چرا که حرمین شریفین در دست کسانی است که خودشان از مزدوران استکبار هستند و مطمئنا اجازه همچنین کاری را نمی دهند.

نماز عید قربان صبح امروز به امامت آیت الله نورمفیدی در مصلی گرگان برگزار شد.

همچنین نماز عید سعید قربان در 12 منطقه استان گلستان و در محل عیدگاه های اهل سنت برپا شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.