تبلیغات و فروش اطلاعات کاربران از اصلی‌ترین منابع کسب درآمد سرویس رایگان اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، در دنيايي زندگي ميكنيم كه بدون اينترنت تقريبا هيچ كاري قابل انجام نيست و تعداد افرادي كه به شبكه اجتماعي مي پيوندند هرروزه رو به افزايش است. برقراي ارتباط مهم ترين هدف شبكه هاي اجتماعي است كه از اين طريق اطلاعات زيادي از كاربران خود بدست مي آورند.

آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه سرويس هاي اينترنتي رايگان همچون موتورهاي جستجو، شبكه هاي اجتماعي و اپليكيشن ها كه امكان برقراري ارتباط را به شما مي دهد از كجا كسب درآمد مي كنند كه مي توانند ميليون ها كاربر خود را حمايت كنند؟

در دنياي امروز شبكه هاي اجتماعي يكي از قويترين عامل رشد كسب وكار هستند، تقريبا تمام وب سايت ها و شبكه هاي اجتماعي از طريق تبليغات و استفاده از اطلاعات شخصي كاربران خود كسب درآمد مي كنند كه هرچه مخاطبان يك وب سايت يا شبكه اجتماعي بيشتر باشد قيمت تبليغات درآن ها بيشتر است.

دكان هاي ميلياردي بدون ماليات

در اين ميان فيس بوك كه هنوز محبوب ترين شبكه اجتماعي در دنيا است اين امكان را به  كاربران خود مي دهد که اطلاعات، عكس ها و فيلم ها شخصي خود را در اختيار يكديگر قرار دهند.

شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و توييتر از راه هاي مختلفي كسب درآمد مي كنند از كليك هاي هدفمند گرفته تا فروش اطلاعات محرمانه كاربران خود. اين شبكه ها حق دارند عكس هاي خصوصي كاربران را براي تبليغات تجاري استفاده كنند اين در حالي است كه  برخي از سازمان ها براي دسترسي به اين اطلاعات پول زيادي را به این شرکت ها پرداخت مي كنند.

موتور جست وجوگر گوگل براساس جستجوهايي كه افراد انجام ميدهند تشخیص می دهد كاربران به چه حوزه هايي علاقه مند هستند و اطلاعات به دست آمده را به شركت ها مي فروشد.

يكي ديگر از راه هاي كسب درامد برخي شركت ها مانند ماكروسافت وگوگل فراهم كردن سرويس هايي براي شركت هاي ديگر است كه از اين طريق در سود آن شركت ها شريك مي شوند.براي مثال شركت گوگل با ساخت اندرويد و قراردادن رايگان اين سيستم عامل برروي گجت هاي اين شركت ها محبوبيت زيادي بدست آورده و در سود آن ها شريك شده است.

دكان هاي ميلياردي بدون ماليات

برخي از برنامه ها در ابتدا رايگان هستند اما براي دادن امكانات بيشر از كاربران خود پول دريافت مي كنند.برای نمونه  از اين نوع كسب درآمد می توان به وايبر و استيكرهاي جذاب  آن و برخي از بازي ها رايگان  كه امروز مخاطبان بسياري دارند براي ادامه بازي و سرعت بخشيدن به بازي از شما تقاضاي پول مي كنند اشاره كرد.

و بی اطلاعاتی بسیاری از جوانان باعث شده است این شرکت ها به اطلاعات زیادی دست پیدا کنند که سود بسیاری هم برای آن شرکت ها داشته است.

گزارش:فاطمه زابلی زاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.