برج میلاد تهران همزمان با دهه ولایت و آغاز هفته دفاع مقدس میزبان جشنواره شهر عاشقی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برگزاری جشنواره‌ها  فرصتی برای همدلی و تعاملات اجتماعی است تا در کنار برنامه‌های مفرح و فرهنگ سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در کنار هم و به نحو مطلوب سپری شود.

برج میلاد تهران پیشتر با برگزاری جشنواره‌های شهر نشاط، بانو، علم و هنر  که مورد  استقبال فراوان واقع شده بود پرداخته و اکنون « شهر عاشقی» را برگزار می‌کند.  

جشنواره تابستانی «شهر عاشقی» همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری اول تا دهم مهر ماه سال جاری با هدف گرامیداشت خاطره شهدا و جانبازان دفاع مقدس و اشاعه روحیه جهادی برگزار می‌شود.

این جشنواره شامل برنامه‌های متنوعی برای گردشگران و بازدیدکنندگان گذرگاه برج میلاد تهران شامل اجرای مارش حماسی و نظامی، نمایشگاه صوتی و تصویری مرتبط با موضوع دفاع مقدس، زنان در دفاع مقدس،‌ شهدای غواص، مراحل برپایی نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی مرتبط با هشت سال جنگ تحمیلی با شعار "جهاد" ادامه دارد، بوده و همزمان با برپایی جشنواره شهر عاشقی هنرمندان تئاتر هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پرفورمنس هایی را با موضوعات اعیاد قربان تا غدیر، ایثار، شهادت و تاریخ هشت سال دفاع مقدس اجرا خواهند کرد.

به  دلیل همزمانی جشنواره شهر عاشقی با هفته گردشگری برنامه‌هایی با هدف توسعه گردشگری نیز به اجرا در خواهد آمد و یکی از رویکردهای این جشنواره گردشگری و توسعه توریسم در ایران است که در این راستا چادرهای عشایری به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران در برج میلاد تهران به عنوان یادمان ملی ایرانیان برپا می شود تا عطر زندگی عشایری در فضای برج میلاد تهران بپیچد.

همچنین  یکی از رویکردهای جشنواره "شهر عاشقی" برپایی نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی در طبقات تجاری و نمایشگاه سوغات ایرانی در قالب برپایی ۲۵ غرفه در محل نمایشگاه‌های برج میلاد تهران از دیگر بخش های جشنواره شهر عاشقی در هفته گردشگری است.

اجرای ویژه برنامه تلویزیونی "مولای مهر" به صورت زنده از شبکه ۳ در ایام عیدهای قربان تا غدیر، نورافشانی برج میلاد در شب عید غدیر، ثبت لیزری نام امام علی (ع) روی بدنه ستونی برج میلاد، برپایی مراسم دعای پرفیض عرفه در یادمان ملی ایرانیان از دیگر برنامه‌های شهر عاشقی در آخرین جشنواره تابستانی برج میلاد تهران است.

ایجاد فضای همدلی و تعامل با محوریت دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ حماسه و آشنایی با خاطرات حماسه آفرینان گشته و باعث می‌شود نسل امروز بیشتر از پیش با فضای دفاع مقدس آشنا شوند.

شهر عاشقی از اول تا ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ میزبان شهروندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار