محققان توانسته‌اند با الهام از کوچگترین حشره سه بعدی جهان بزرگترین چاپگر سه بعدی ساخت خانه را بسازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ WASP (پیشرفته‌ترین پروژه ذخیره سازی جهان) قرار است که بزرگترین دلتای خود را که همان بزرگترین پرینتر دلتای سه بعدی جهان است را در اواخر هفته چهارم سپتامبر رو نمایی کند.

کوچکترین حشره بزرگترین چاپگر سه بعدی را ساخت + تصاویر

این کرگدن بلند قامت 12 متری (40 فوت) با این هدف ساخته شد که بدون هیچ هزینه‌ای بتواند با استفاده از موادی که در مناطق محلی یافت می‌شوند و با کمترین انرژی ممکن، با بیشترین سرعت و ارزان‌ترین خدمات برای مناطق حادثه دیده خانه‌ها را بسازد. همچنین از دیگر هدف‌های آن کمک به تهیه مسکن برای جمعیت در حال رشد جهان بوده است.

در فضا، این دستگاه می‌تواند مقدار بسیار زیادی انعطاف را در طراحی‌ها برای ما به ارمغان آورد، روش‌هایی را که معمولا غیر طبیعی ولی کاربردی هستند و به راحتی با سایر ابزارها نمی توانند شبیه سازی شوند را پیشنهاد می‌کند.

در سیاره زمین‌، خانه‌های سه بعدی می‌توانند با سرعت بسیار زیادی رایج شوند و طبق پیش بینی سازمان ملل متحد در 15 سال آینده، روزانه در سراسر جهان، تقریبا یکصد هزار خانه جدید نیاز خواهد بود.

کوچکترین حشره بزرگترین چاپگر سه بعدی را ساخت + تصاویر

ساخت واحد‌های ساختمانی ارزان و سریع می‌تواند همچنین برای مناطقی که مثلا در اثر زلزله، گردباد و سیل تخریب می‌شوند، مناسب و مفید باشد.

جالب است که به طور مسلم، هیچ تکنولوژی بهتر از زنبور پاتر نمی‌تواند بهترین کار را در ساختمان سازی انجام دهد. این حشره لانه خود را با استفاده از متدولوژی واریز لایه‌های بیشماری از گل و لای در همه جا و در بالای یکدیگر، تشکیل یک کل شبیه یک گلدان خاک رس می‌دهد. به این ترتیب این حشره کوچک به راحتی کوچکترین چاپگر سه بعدی در جهان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار