از استقرار گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی تا توانمندسازی سالمندان را در مهم‌ترین اخبار منطقه 9 بخوانید.

هاشم فخاری  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: در آستانه بازگشاییی مدارس گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز به وی‍‍ژه اطراف مدارس و مراکز تحصیلی به منظور شناسایی و جذب مددجویان استقرار خواهد یافت.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های آموزشی لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محور آموزش نه شکوهمند و جرأ‌تمندانه به دانش‌آموزان در مدارس منطقه نیز از جمله ویژه برنامه‌هایی است که در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 افزود: ارائه خدمات مشاوره شغلی از طریق کارشناسان مجرب و انجام آزمون‌های استعدادیابی شغلی به دانشجویان جدید برای ایجاد مهارت و کسب موفقیت شغلی نیز در دستور کار قرار دارد.

فخاری در ادامه به برگزاری تورهای تهران گردی ویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت: تورهای تهران گردی ویژه دانشجویان و آشنایی آنان با مراکز گردشگری تفریحی، علمی، آموزشی (موزه علوم و فناوری)، طبیعت‌گردی، شناسایی برخی از مشاغل با آغاز سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.

تریبون آزاد به محلات منطقه 9 رسید

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 گفت: تریبون آزاد عنوان طرحی است که با همت اداره شهریاران جوان منطقه در خصوص شنیدن نظرات و حرف‌های جوانان محله با موضوع کمپین آسمان آبی، زمین پاک در محلات منطقه اجرا می‌شود.

هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 عنوان کرد:  این طرح که با هدف مشارکت جوانان در مدیریت شهری و رفع مشکلات شهر اجرا می‌شود و نخست در محله سرآسیاب مهرآباد و در بوستان کوکب برپا شد و به ترتیب در سایر محلات منطقه نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: اجرای این طرح باعث می‌شود تا شهروندان مشکلات و معضلات خود را به گوش مسئولان برسانند هفته گذشته جوانان محله شهید دستغیب پشت این تریبون رفتند و مشکلات خود را با مسئولین در میان گذاشتند.

توانمندسازی سالمندان با استفاده از ظرفیت کانون‌های سالمندان


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 گفت: به مناسبت هفته تکریم  منزلت سالمندان (از 3 لغایت 9 مهر ماه) طبق نامگذاری این سال سازمان بهداشت جهانی با شعار  اثرپذیری و اثرگذار سالمندان در محیط‌‌های تثبیت شده و پایدار شهری (سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان) "نماد توسعه پایدار" به منظور حفظ ارزش‌های آنان در جامعه ویژه برنامه‌های متنوعی در منطقه 9 اجرا می‌شود.


هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: به منظور تکریم منزلت سالمندان و ارج نهادن به آنان نیز ویژه برنامه‌های متنوعی در منطقه با عناوین هفته تکریم منزلت سالمندان،‌ سالمندی و ارزش‌های فرهنگی و دینی، سالمند و تکریم منزلت اجتماعی، سالمند، سبک زندگی سالم و توانمندسازی، سالمند و حمایت‌های قانونی، سالمند و پیشگیری و سلامت در نهایت سالمند و همبستگی اجتماعی در منطقه اجرا می‌شود.


وی افزود: این ویژه برنامه با هدف تکریم سالمندان به عنوان شهروندان ارشد شهر، معرفی استفاده از توانمندسازی و ظرفیت‌‌های کانون‌های سالمندان شهر تهران، جلب مشارکت سالمندان در برنامه‌های اجتماعی و سلامت محور و حساس‌سازی جامعه نسبت به حقوق سالمندان برگزار می‌شود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در ادامه به دیگر ویژه برنامه‌های این اداره اشاره کرد و گفت: عضوگیری از سالمندان، برپایی تورهای گردشگری، برگزاری مسابقات ورزشی، آشپزی و ... ویژه سالمندان و عیادت از هشت سالمند خانواده شهید و جشن عکس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز از جمله ویژه برنامه‌هایی است که به همین مناسبت اجرا می‌شود.

گفتنی است، تست غربالگری فشار خون و قند خون و تقدیر از دبیر کانون سالمندان محلات نیز اجرا می‌شود همچنین جشن ویژه سالمندان هشت مهر ماه از ساعت 12- 10 در سالن آمفی تئاتر منطقه شهرداری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار