تیم ملی تنیس روی میز چین با در اختیار داشتن 4 بازیکن اول رنکینگ جهانی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

  به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیست‌و‌دومین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا از چهارم مهرماه تا یازدهم مهر در شهر پاتایا تایلند برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت‌ها که با حضور 37 کشور برگزار می‌شود به نوعی رکورد تعداد حاضرین در قهرمانی آسیا را شکسته است.

علت حضور 37 کشور در این رقابت‌ها به دلیل قوانین جدیدی است که توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز تصویب شده است.

براساس این قانون اگر کشوری در مسابقات قاره‌ای حاضر نشود نمی‌تواند در مسابقات جهانی حضور داشته باشد به همین دلیل این مسابقات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

*** رقابت‌های مردان

تیم ملی مردان چین که سابقه قهرمانی در نوزده دوره این رقابت‌ها را در کارنامه دارد در هفت قسمت از این بازی‌ها با تمام توان به مصاف حریفان می‌رود تا مدال‌های طلا را کسب کند.

مالونگ، شوشین، فان ژندوگ و ژانک جیک نفرات اول تا چهارم رنکینگ جهانی هستند که به همراه فانگ‌یو نفر هشتم رنکینگ جهانی، تیم ملی بزرگسالان چین را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.

اولین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 1972 در پکن برگزار شد و تیم ملی ژاپن توانست به مقام قهرمانی دست یابد پس از آن و تا سال 1996 سنگاپور چینی‌ها یازده دوره به قهرمانی رسیدند ولی در آن سال تیم ملی کره‌جنوبی اول شد و پس از آن و تا همین حالا در سایر دوره‌ها تیم ملی چین به قهرمانی رسیده است.

بهترین مقام‌هایی که تاکنون تیم ملی ایران کسب کرده است رتبه هفتمی در سال‌های 1972 و 1990 بوده است. تیم ملی ایران در 21 دوره گذشته در 4 دوره غایب بوده و در دوره گذشته موفق به کسب مقام هشتم شده است، ترکیب تیم ملی مردان ایران در این رقابت‌ها را: نیما و نوشاد عالمیان، افشین نوروزی، پوریا عمرانی ومیعاد لطفی با هدایت کاظم مستحقی‌راد تشکیل می‌دهند.

*** رقابت‌های زنان

تیم ملی بانوان چین به مانند تیم ملی مردان این کشور بیشترین قهرمانی را در این رقابت‌ها دارد. 

تیم چین در بیست‌و‌یک دوره گذشته موفق به کسب پانزده قهرمانی در رقابت‌های آسیایی شده است و در این دوره از رقابت‌ها در غیاب لیوشیا با ترکیب دینگ‌فینگ، لیوشیون،ژیو یلینگ که در رنکینگ جهانی در رتبه‌های اول تا سوم جای دارند در این مسابقات حاضر می‌شوند.

تیم ملی بانوان ایران نیز در چهار دوره از رقابت‌ها در سال‌های 1972،1974،2012،2013 حاضر شده است و بهترین مقام کسب شده توسط تیم ملی بانوان مقام یازدهمی است که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا کسب شده است.

ترکیب تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات را ندا شهسواری، محجوبه عمرانی، مریم صامت، فاطمه جمالی فر و صبا صفری با هدایت سیما لیموچی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار