حسین فدایی‌حسین، نویسنده و پژوهشگر، معتقد است: داشتن برنامه برای افراد جوان‌ برگزیده جشنواره تئاترشهر مهم‌تر از کشف آن‌ها است.

به گزارش  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره تئاترشهر، فدایی‌حسین با این توضیح که مزیت بزرگی است جشنواره بخش‌های مختلف و محتوای متفاوتی را دربرمی‌گیرد و گفت: با این تفکیکی که برای مخاطب قائل می‌شویم علاقه‌مندان بیشتری از تولیدات آثار استفاده می‌کنند. همچنین نمایش‌ها انواع مقاطع سنی را دربرمی‌گیرد. 

وی با توجه به محوریت جشنواره تئاترشهر تصریح کرد: مسایل شهروندی اصول و قواعدی دارد که شهرداری باید مردم را با آن آشنا کند. چه امکانی بهتر از تئاتر که کاربرد بالایی در ارائه مضامین دارد. 

نویسنده «سحر میان خوراکی‌ها» ادامه داد: این جشنواره باید به شکل ویژه‌تر بر مباحث شهروندی متمرکز شود. در تئاتر کودک ونوجوان و بزرگسال مسایل جداگانه‌ای برای پرداختن به معظلات شهری وجود دارد که بیشتر در وظایف شهرداری است به آن بپردازد. مسایلی که به آن‌ها توجه نمی‌شود و مغفول مانده است. 

نویسنده «ببعی و گرگ آش‌پز» با این توضیح که رسیدن به چهارمین دوره نشان می‌دهد جشنواره به ثبات رسیده، گفت: متولیان جشنواره باید برای گروه‌های که شناسایی می‌کند تا در طول سال برنامه داشته باشد و خوراک فرهنگی برای فرهنگسراها فراهم کند. فرهنگسراها نیز با توجه به مراجعه‌کنندگان مختلف به این تولیدات کاربردی نیازمند هستند. 

وی درباره حمایت از افرادی که در جشنواره کشف می‌شوند، اظهار داشت: باید از استعدادها حمایت شود تا به سمت پیشرفت حرکت کنند. این استعدادها پس از جشنواره‌ها رها می‌شوند. اگر حمایت در طول سال ادامه یابد استعدادیابی انجام شده ولی اگر برنامه‌ای برای این افراد نداشته باشیم ادعای کشف استعدادها بیهوده است. داشتن برنامه برای جوان‌های برگزیده مهم‌تر از کشف آن‌ها است. نباید فقط شور و هیجانی به وجود آید و سپس همه چیز به فراموشی سپرده شود. 

نویسنده «آب‌تنی در برکه» اضافه کرد: افراد برگزیده نیز نباید دچار این ذهنیت شوند که پله‌های ترقی را طی کردند. بلکه لازم است هدایت شوند تا در سال‌های بعد اثر بهتری از آن‌ها ببینیم و به این ترتیب مسیر رشد را طی کنند.   

چهارمین جشنواره تئاتر شهرسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا 2 مهر در 14 سالن و مجموعه فرهنگی هنری شهرتهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار