کنسرسیوم پیشگامان نام‌آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان، به‌منظور خرید پروانه‌ها و مجوزهای ISP و ISDP و همچنین بررسی مدل‌های همکاری، اقدام به برگزاری یک گردهمایی با حضور این شرکت‌ها کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کنسرسیوم جاویدان متشکل از شرکت‌های فناپ، ندارایانه، آزادنت رسانه، شبکیه شریف، رسانه آوابرید، توسعه ارتباطات هما، ارتباطات اوراکل، مروا سیستم و پردیس اطلاع‌رسان سپهر برای دریافت پروانه اپراتور ارتباطات ثابت (FCP) اقدام کرده است.

این کنسرسیوم که مراحل پایانی فرایند اخذ پروانه FCP را از سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی می‌کند، از شرکت‌های ISP و ISDP برای خرید پروانه آنها و ادغام‌ در پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت، دعوت به همکاری کرد.

مسئولیت اجتماعی فناپ برای همکاری با شرکت‌های ISP و ISDP
شهاب جوانمردی، رئیس هیات مدیره کنسرسیوم جاویدان با بیان اینکه نگاه فناپ به صنعت تله‌کام، نگاهی واپس‌گرا و رو به گذشته نیست، گفت: برقراری ارتباطات امروزه به شدت برای کاربران در حال تسهیل‌شدن است، از این رو همراه با روند فناوری باید آمادگی بروز بودن برای ایجاد ارتباط در هر لحظه و هر مکان را با تجهیزاتی که این ارتباط ایجاد می‌کند، فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تمایل به همکاری با شرکت‌های ISP و ISDP جزو مسئولیت‌های اجتماعی فناپ محسوب می‌شود، افزود: اگر خدمات به جز دربرداشتن SLA خوب، مشتری‌مداری و تعرفه‌های عادلانه، فاقد پشتوانه خدماتی و محتوایی بوده و تجمیع‌پذیر نباشند، آنگاه ارائه‌دهنده خدمات از حوزه انتخاب مشتری و کاربر نهایی کم‌رنگ می‌شود.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم جاویدان گفت: نگاه ما به اتصال، برقراری ارتباط صرف نیست، بلکه ارائه خدمات و محتوا نیز به شدت در آن دنبال می‌شود. در حقیقت سهم درآمدی ما را ارزشی که برای مشتری قائل می‌شویم مشخص می‌کند، نه صرف برقراری ارتباط. اینجاست که رقبا احساس نگرانی و خطر می‌کنند، چرا که عمده برنامه‌هایشان روی ایجاد ارتباطات است،‌ حال آن که دنیا به سمت ارزان‌سازی و رایگان‌ کردن این خدمات می‌رود.

جوانمردی اظهار امیدواری کرد که این کنسرسیوم به جریانی بپیوندد که قرار است سهمی از آینده را بگیرد، نه اینکه صرفا وامدار گذشته باشد.

پیشرویی ایران در اتصال به اینترنت
ناصرعلی سعادت،‌ نائب رئیس هیات مدیره کنسرسیوم جاویدان نیز با اشاره به تاریخچه‌ کوتاهی از فضای بی‌قانونی عرضه خدمات اینترنتی در گذشته، گفت: بین سال‌های 1372 تا 1382 برای عرضه و استفاده از اینترنت، هیچ قانونی وجود نداشت، درنتیجه تکلیف روشن نبود؛ چرا که ممکن بود دولت هر لحظه جلوی فعالیت بخش خصوصی را بگیرد.

وی افزود: بعد از گذشت یک دهه، اولین مجوز ICP را به کسانی دادند که با استفاده از ارتباط ماهواره، می‌خواستند اجازه ورود دیتا به کشور را داشته باشند. پس از آن نیز، سیاست به سمت استفاده از فیبر نوری و ارائه مجوز به ISPها و ISDPها سوق یافت، تا اینکه بالاخره شرکت‌های PAP هم مجوز گرفتند.

سعادت با بیان اینکه ایران یکی از پیش‌روترین کشورهای منطقه در اتصال به اینترنت است،‌ اما آن‌طور که باید توسعه نیافته، گفت: همه‌ ما طی 10 سال گذشته سعی کردیم در کنار هم فعالیتی را به درستی انجام دهیم و حالا دیگر نباید راه گذشته را طی کنیم.

نائب رئیس کنسرسیوم جاویدان ادامه داد: ما نیازمند همکاری همه دوستانی هستیم که از 22 سال قبل در حوزه تله‌کام تلاش کرده‌اند؛ استراتژی ما در کنسرسیوم جاویدان این است که همه را به همکاری و مشارکت بگیریم.

او افزود: مسیر کنونی، انتخابی نیست. چارچوب‌های قانونی وجود دارد و چنانچه شرکتی وارد مشارکت با هیچ کنسرسیومی نشود، پایان سال 1395 پروانه فعالیت آن شرکت باطل می‌شود.

آمادگی «جاویدان» برای هر نوع همکاری
محسن یوسف‌پور، مدیرعامل شرکت جاویدان نیز با اشاره به اینکه سرعت گرفتن فعالیت‌ها در حوزه مخابرات از دو سال گذشته آغاز شده است،‌ گفت: محیط کسب و کار، خواه‌ناخواه تغییر می‌کند و شکل رقابت شرکت‌های داخلی و خارجی عوض می‌شود.

وی افزود: باید آرمان‌ها و افق‌هایی برای برنامه‌ریزی خرید پروانه‌ شرکت‌های اینترنتی داشته باشیم که حالا در بازار رایج است.

یوسف‌پور تاکید کرد که کنسرسیوم جاویدان برای هر مدل همکاری آماده است و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.