داعش در رسانه‌هاست، نه در افغانستان!

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان اظهار کرد: گروه تروریستی داعش هیچ پایگاهی در افغانستان ندارد و تنها با کمک تبلیغات رسانه ای خود را مطرح کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر وحید ظهوری حسینی با بیان این که حتی طالبان نیز دیگر جایگاهی در میان مردم افغانستان ندارد، تصریح کرد: وضعیت داعش بدتر از طالبان است و نمی‌تواند هیچ پایه‌ای در این کشور برای خود استوار کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در برنامه پیشخوان عصر سه شنبه، اظهار کرد: طالبان که زمانی با ادعاها و شعارهای دینی، مردم را مجبور به پذیرفتن خود کرده بود، اکنون دیگر عقبه مردمی ندارد و به همین علت نمی تواند جایگاهی در افغانستان داشته باشد.

وی درباره آینده داعش در افغانستان گفت: مردم افغانستان به شدت دشمن ستیزاند و حضور اراذل و اوباش بیگانه را تحمل نمی‌کنند، اما این گروه‌ها توسط کشورهای دیگر حمایت می‌شوند و تاکنون با همین پشتیبانی‌ها سرپا مانده‌اند.

ظهوری اضافه کرد: داعش در افغانستان حضور گسترده‌ای ندارد و تعداد معدودی عضو دارد، اما با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، خود را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: تمام مردم و رهبران سیاسی افغان با داعش مخالف‌اند و ظهور داعش باعث شده حتی کسانی که تا پیش از این علیه طالبان موضع نمی‌گرفتند، در این باره تحرک داشته باشند و اعلام موضع کنند.

این کارشناس افغانستانی درباره نقش آمریکا در بحران های منطقه اظهار کرد: راهبرد آمریکا رصد کشورهای درگیر بحران است و برای اینکار افغانستان را به عنوان مقر و قرارگاه انتخاب کرده است.

وی درباره سرنوشت توافقنامه امنیتی امریکا و افغانستان اظهار کرد: اصل فلسفه توافق امنیتی آمریکا و افغانستان، تامین امنیت برای نیروهای آمریکایی بود. در این یک سال نیز، دیدیم که آمریکا حتی به آن تعهدات اندکی نیز که در قبال افغانستان داشت عمل نکرد و امنیت در افغانستان نه تنها کمتر نشده، بلکه افزایش نیز یافته است.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار