همزمان با رونمایی از نخستین فناوری ایرانی کک نفتی، نخستین واحد نیمه صنعتی تولید کک کشور با ظرفیت 400 كيلو در هر واحد فرآيندي نیز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمايي از اولين فناوري ايراني كك نفتي و افتتاح واحد نيمه صنعتي آن روز سه شنبه 31 شهريور ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
 
بر اساس اين گزارش همزمان با رونمایی از نخستین فناوری ایرانی کک نفتی، نخستین واحد نیمه صنعتی تولید کک کشور با ظرفیت 400 كيلو در هر واحد فرآيندي نیز افتتاح شد.
 
گفتني است تاكنون هيچ واحد صنعتي كك‌سازي در كشور ساخته نشده بود و تمام كك مورد نياز با ارزبري 75 ميليون دلار در سال از خارج تامين مي‌شود كه با افزايش نياز سالانه كشور در آينده نه چندان دور بر 150 ميليون واحد بالغ خواهد شد و توليد صنعتي كك در ايران، موجب ايجاد ارزش افزوده، خلق ثروت ملي و جلوگيري از خروج ارز مي‌شود.
 
بر پايه اين گزارش خالق فناوري ايراني كك نفتي پژوهشگاه صنعت نفت است و اين واحد نيمه صنعتي با حمايت و همكاري سازمان ايميدور ايجاد شد.
 
حميد رضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت و ايميدرو در يك تلاش مشترك توانستند واحد نيمه صنعتي اين فناوري را به بهره برداري برسانند كه شايسته تقدير است.
 
رييس پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه افزود: ايميدرو به عنوان يك سازمان حكومتي- توسعه­اي كه فعاليت‌هاي مهم و ارزنده‌اي را از ديرباز در كشور شروع كرده يكي از اركان اصلي همكاري و كمك براي ايجاد اين واحد نيمه صنعتي بوده است.
 
كاتوزيان با بيان اينكه اطمينان داريم در آينده توانمندي‌ها و كمك‌هاي اين سازمان مي­تواند فناوري خلق شده را به سطح صنعتي‌سازي نيز برساند، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت نيز به عنوان يك سازمان توسعه‌اي كه كار تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي و توسعه فناوري را بر عهده دارد در اين فعاليت نقش بسزايي داشته و توانست پايلوت كوچك و پس از آن نيمه صنعتي را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار