مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند که روس‌ها سرباز، توپخانه و هواپیماهای جنگی در شمال ‌شرقی سوریه مستقر کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه روسی "کومرسانت" روز دوشنبه (۲۱ سپتامبر) نوشت، روسیه هم‌اکنون ۱۷۰۰ متخصص نظامی در بندر طرطوس، واقع در شمال غرب سوریه، مستقر کرده است. این روزنامه منبع خبر خود را ملوانان روسی مستقر در پایگاه دریایی طرطوس ذکر کرده است.
 
این خبر تاکنون از سوی منبع مستقلی تایید نشده است.
 
به گزارش دویچه وله، مقام‌های دولت روسیه تاکنون تنها حضور مشاوران نظامی را در سوریه تایید کرده‌اند بدون آنکه به تعداد این "مشاوران" مستقر در سوریه اشاره کنند.
 
براساس گزارش "کومرسانت"، روسیه قرارداد تحویل هواپیماهای جنگی به سوریه را که پیش از این به حال تعلیق درآمده بود، از سر گفته است. این روزنامه از قول منابع نظامی که نامی از آنها نبرده، نوشته است روسیه تا سال ۲۰۱۷ دوازده فروند جنگنده شکاری از نوع "میگ ۲۹" به سوریه تحویل خواهد داد.
 
سوریه همچنین هواپیماهای آموزشی نظامی از نوع "یاک-۱۳۰" از روسیه دریافت خواهد کرد. مسکو در سال ۲۰۱۳ تحویل ۱۲ فروند "میگ ۲۹" و ۳۶ فروند "یاک-۱۳۰" به سوریه را به دلیل پرداخت نشدن پول آنها متوقف کرده بود.

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.