مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:خرید دام قربانی باید از مراکز معتبر عرضه دام بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی است، انجام شود و ذبح آن در کشتارگاه هایی که دامپزشکی معرفی می کند، صورت بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:27 اکیپ نظارتی و بازرسی به صورت ثابت و سیار روز عید قربان در این استان فعال خواهند بود.

کرمی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 14 دامپزشک، 25 بازرس بهداشت گوشت و شش ناظر شرعی در روز عید سعید قربان وظیفه نظارت و بازرسی بر سلامت دام‌های قربانی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: خرید دام قربانی باید از مراکز معتبر عرضه دام بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی است، انجام شود و ذبح آن در کشتارگاه هایی که دامپزشکی معرفی می کند، صورت بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها از خرید دام زنده در کنار معابر عمومی، خیابان ها و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

کرمی تاکید کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی برای معاینه، بازرسی، ذبح و کنترل دام توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی، شهروندان از ذبح دام در معابر عمومی و خیابان ها به طور جدی پرهیز کنند.

وی افزود: دامپزشکان استان زنجان در مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام همه شهرستان های این استان آماده خدمت رسانی به مردم، بازرسی و معاینه بهداشتی دام قبل، حین و پس از ذبح هستند.

کرمی تاکید کرد: سامانه 1512 در همه شهرستان های استان زنجان آماده پاسخگویی به سوالات است.




انتهای پیام/ی

برچسب ها: قربانی ، دام ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.