قضاوت شغلی خطیر و حساس در جامعه است که می‌تواند تا حد زیادی آسیب‌های اجتماعی جوامع را کاهش دهد.

قضات نباید در رویای تامین مالی قدم بردارند/ عدالت در قضاوت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌شک قضاوت در بین افراد و تشخیص درست و غلط یک ماجرا کار بسیار مشکلی است که در صلاحیت هر شخصی نیست و نیازمند آموزش افراد مجرب برای این شغل حساس است و کسانی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید دید روشنی نسبت به مشکلات این شغل داشته باشد.

امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در مراسم پذیرفته شدگان جدید دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با اشاره به حساسیت در انتخاب افراد دارای صلاحیت شغل قضاوت گفت: همه دانشگاه ها ارزش و منزلت خاص خود را دارند ولی این دانشگاه به لحاظ تربیت نیرو برای مهم ترین دستگاه کشور و  والاترین ارزش یعنی عدالت ارزش و اهمیت دیگری دارد.

امینی با اشاره به اهمیت قضاوت در جامعه گفت که در تمام جوامع شغل قضاوت با منزلت و مورد احترام است چنانچه در جامعه ای قضاوت منزلت بالایی نداشته باشد، قطعاً آن جامعه دچار آسیب است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با امانت خواندن شغل قضاوت اظهار داشت: افراد در این راه نباید به تأمین مالی فکر کنند، هرچند در کنار هر شغلی تأمین مالی نیز وجود دارد ولی قضاوت باید همواره به فکر عدالت باشند.

آنچه مسلم است دستگاه قضایی نیز باید در انتخاب افراد با صلاحیت اقدام کند زیرا در جامعه ای که قضاوت مناسب و خوبی داشته باشد آسیب های اجتماعی آن کاهش می یابد چرا که منشأء اغلب آسیب ها کمتر می شود چرا که  خود ناعدالتی و اجرا نکردن حق و عدالت آسیب زا است.

جدا از حساسیت های موجود افرادی که شغل قضاوت را  انتخاب می کنند با مشکلات زیادی از جمله اشتغال شبانه روزی به این کار، تهدیداتی هر روز که با آن مواجه هستند باید به آن اشراف کامل داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار