مشهد؛

کاهش تصادفات رانندگی در جاده های خراسان رضوی

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: جاده های خراسان رضوی در شهریور ماه سال جاری چهار درصد کاهش تصادفات رانندگی را نسبت به سال قبل داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرهنگ محمد صفایی افزود: طبق اعلام مرکز پیام نیروی انتظامی وکلانترهای مربوطه از اول شهریور تا صبح امروز 67نفر کشته شده اند این در حالی است که در سال گذشته در مدت مشابه 82 فوت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیق کشته های هر ماه به فاصله 30 روز بعداز تاریخ آن ماه توسط پزشکی قانونی به پلیس راه اعلام می شود خاطر نشان کرد :آمار فوت 82 نفر پار سال پس از اعلام آمار پزشکی قانونی به 92 نفر افزایش یافت بنابراین آمار 67 کشته جاده ی شهریور ماه امسال نیز دقیق نیست پس بایدمنتظر اعلام نظر پزشکی قانونی در پایان مهر ماه باشیم .

سرهنگ صفایی با اشاره به اینکه 99درصد عامل تصادفات جاده ای مربوطه به بی دقتی راننده و سرنشین های خودروهاست تصریح کرد: خواب آلودگی های راننده، عبور از سرعت مطمئنه، سبقت غیر مجاز و در مجموع بی توجهی مسافران به قوانین راهنمایی و رانندگی، همچنین عدم رعایت ترافیک بومی در حریم 30 کیلومتری شهرهای حاشیه جاده ها که اهالی بومی نسبت به آن کاملا بی توجه هستند مهم ترین عامل تصادفات جاده های استان است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: برای به حداقل رساندن تصادفات جاده ای باید فرهنگ رانندگی صحیح در جامعه نهادینه شود که این امر مستلزم یک کار جمعی با همکاری ارگان های فرهنگی، رسانه ها و مسئولان ذیربط است.



انتهای پیام/ی

برچسب ها: تصادف ، جاده ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.