سرعت سیستم های خانگی و البته "مک" یکی از دغدغه های مهم کاربران است که در اینجا به راه حل هایی برای افزایش آن پرداخته ایم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از دغدغه های کاربران لپ تاپ های مک کندی سرعت سیستم است که در اینجا می توانید با انجام روش هایی سرعت آن را افزایش دهید. تا به حال نرم افزار هایی با وعده ی بالا بردن سرعت سیستم ارائه شده اند از جمله ی آن ها می توان به نرم‌افزار CCleaner اشاره کرد که فایل های موقت فضای خالی را برایتان ایجاد می کند.

یافتن فرایند های منابع هرز:

بر روی"CPU٪" کلیک کرده تا برنامه‌ها بر اساس میزان استفاده از CPU مرتب شوند. بعضی مواقع ممکن است تنها یک اپلیکیشن در حال استفاده از ۹۹٪ توان CPU باشد و شما بخواهید به آن خاتمه بدهید. برای بستن اجباری یک پروسه با کلیک بر روی آن، برنامه‌ی موردنظر را انتخاب کرده و سپس با فشردن دکمه X بر روی تولبار به آن خاتمه بدهید. مطمئن باشید پروسه‌ای که مشغول انجام کار مهمی است را نمی‌بندید. همیشه ابتدا سعی کنید یک اپلیکیشن پرمصرف را از روش معمولی ببندید.


بستن برنامه های کاربردی:

مک برنامه های کاربردی در حال اجرا را ترک می کند. حتی کلیک بر روی دکمه x هم موجب بسته شدن برنامه ها نمی شود و آن ها در پس زمینه باقی خواهند ماند. به دنبال اپلیکیشن‌هایی که با یک نقطه در کنار آیکن‌شان در داک مشخص هستند بگردید. بر روی آیکون آن‌ها راست کلیک کرده و "Quit" را انتخاب کنید.


برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید:

بلافاصله پس از ورود به سیستم بر روی apple کلیک کرده و System Preferences را انتخاب کنید. سپس بر روی آیکون "Users & groups" کلیک کرده و پس از انتخاب حساب کاربری خود بر روی Login Items کلیک کنید. تیک جلوی هر اپلیکیشینی که نیازی به اجرای آن هنگام لاگین کردن نیست را بردارید.


کاهش شفافیت و انیمیشن ها:

شفافیت و انیمیشن ها به سخت افزار گرافیکی مک های قدیمی تر بار اضافی را تحمیل می کنند که همین به افزایش سرعت سیستم عامل کمک می کند. برای انجام این کار پنجره‌ی System Preferences را باز کنید. بر روی آیکون Accessibility کلیک کنید. سپس گزینه‌ی Reduce transparency را فعال کرده تا شفافیت کاهش پیدا کند. بر روی OS X Yosemite این گزینه می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر سرعت برخی مک‌های قدیمی شود.


منبع:howtogeek

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار