نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل سخنرانی در بانکی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده بود، هدف انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال گزارش داد: مسئولان آمریکایی سرگرم اعمال فشار بر بانک بی ان پی پاریباس بودند تا با پرداخت بیش از 10 میلیارد دلار به بررسی کیفری درباره شانه خالی کردن این بانک از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران در 29 مه 2014، پایان دهد. در این میان فیورینا شش روز بعد از این ماجرا، با دریافت 48 هزار دلار در این بانک سخنرانی کرد.

فیورینا، نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان و مدیر اجرایی سابق شرکت هیولت پاکارد(اچ پی)  -که از منتقدان برجسته برداشته شدن تحریم های اقتصادی آ‌مریکا علیه ایران به عنوان بخشی از توافق هسته ای این کشور است - این سخنرانی را، که با دریافت وجه نقد صورت گرفت، در ژوئن( تیر) سال گذشته در این بانک فرانسوی انجام داد.

 این اقدام شش روز پس از آن صورت گرفت که وال استریت ژورنال گزارش داده بود  این بانک به علت نادیده گرفتن تحریم های ایران با بررسی کیفری فدرال رو به روست. 

تیم انتخاباتی فیورینا به درخواست ها برای اظهارنظر درباره این ماجرا هنوز پاسخ نداده است. 

بی ان پی پریباس در اواخر ژوئن(تیر)  به علت این اتهامات گناهکار شناخته شد و موافقت کرد 8.9 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. 

فیورینا، که به علت معاملات گذشته شرکت اچ پی با ایران، هم تحت نظر قرار داشته است، از منتقدان جدی توافق هسته ای دولت اوباما با این کشور است. 

زمانی که در برنامه فاکس نیوز از او درباره فروش محصولات اچ پی به ایران سوال شد، ادعا کرد از این موضوع اطلاع نداشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار