2 لاشه در منطقه دزیان شاهرود که حوالی شهر بیارجمند است پیدا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اکبر قربانلو رییس پارک ملی توران شاهرود گفت: این 2 لاشه از منزل یک شکارچی متخلف در شهرستان شاهرود پیدا شده است.

قربانلو گفت: فرد خاطی در هنگام تفتیش منزل مسکونی خود در مسافرت به سر می برد اما با حکم قضایی منزل وی تفتیش و از این مکان دو قطعه سر قوچ بالغ و مقدار قابل توجهی گوشت کشف و ضبط شده است لذا این فرد خاطی قطعا با جریمه نقدی و مجازات روبرو خواهد شد. رییس پارک ملی توران بیارجمند همچنین با اشاره به جاری شدن این پرونده در مراجع قضایی، گفت: تفتیش منزل خاطی، در اسرع وقت و با حکم دادگاه انقلاب اسلامی شهر بیارجمند انجام شده است که نشان دهنده تعامل مناسب دستگاه قضا در برخورد با خاطیان جرایم محیط زیستی دارد.

 قربانلو خاطرنشان کرد: با توجه به چندین برابر شدن جرایم نقدی تخلفات محیط زیستی طی ماه اخیر، مجازات ۲۰میلیون تومانی قطعا در انتظار شکارچی غیر مجاز مذکور خواهد بود.

 وی افزود: افزایش قابل توجه جرایم محیط زیستی قطعا در کاهش میزان شکار و تخلفات محیط زیستی در بین اقشار مختلف مردم تاثیر بسزایی دارد. 

رییس پارک ملی توران همچنین خطاب به مردم گفت: با وجود چندین برابر شدن جرایم محیط زیستی لازم است توجه ویژه به عدم بروز تخلفات محیط زیستی داشت چرا که عزم و اراده دولت در راستای مبارزه با متخلفان محیط زیستی بسیار جدی و بدون هیچگونه مسامحه و تخفیف است.

 قربانلو درپایان ، افزود: جرایم محیط زیستی ممکن است باعث بروز مشکلات فراوانی برای متخلفان شود، لذا توجه و عنایت به عدم بروز تخلفات محیط زیستی توسط شهروندان می تواند در کاهش حجم پرونده هایی از این دست و همچنین محکم قضایی موثر باشد.  

انتهای پیام/ی
برچسب ها: کشف ، لاشه ، قوچ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.