رئیس شورای شهر همدان با اشاره به استفاده از روش‌های علمی در احیا بافت تاریخی گفت: این ظرفیت در هشتمین اجلاس اوراسیا برای همدان وجود دارد و باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : علی‌اکبر نظری در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا با اشاره به حضور مجموعه‌ای از کشور ژاپن در شورای شهر همدان در فصل بهار اظهار کرد: این مجموعه خواستار مطالعاتی در زمینه بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی همدان بودند.

وی با بیان اینکه همدان به‌دلیل وجود ساختار تاریخی و محلات قدیمی به عنوان میزبان هشتمین اجلاس اوراسیا از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی انتخاب شده است تصریح کرد: با توجه به موقعیت پیش آمده باید بهترین بهره‌برداری را از این اجلاس در راستای بهبود وضعیت شهری برد.

رئیس شورای شهر همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری شهرداری همدان با متخصصان معماری در اجلاس اوراسیا انعقاد می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان انعقاد خواهد شد تا از تجربیات اساتید حاضر در اجلاس در این زمینه استفاده شود.

نظری با بیان اینکه این اجلاس برای همدان می‌تواند پرثمر باشد تأکید کرد: می‌توان از این اجلاس در راستای بازسازی محلات قدیمی با استفاده از روش‌های نوین استفاده کرد.

وی ادامه داد: مرمت و احیا بافت تاریخی همدان از سال‌های گذشته در دستور کار بوده که با برگزاری این اجلاس این امر علمی‌تر و پایدارتر صورت می‌گیرد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به حضور 13 کشور در این اجلاس از جمله چین، ژاپن، فرانسه و ایتالیا تصریح کرد: باید از تجربیات کارشناسان حاضر در این اجلاس در زمینه مرمت بافت تاریخی استفاده کرد.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های علمی در احیا بافت تاریخی خاطرنشان کرد: این ظرفیت در هشتمین اجلاس اوراسیا برای همدان وجود دارد.

نظری اظهار کرد: اگر 10 سال پیش بافت تاریخی همدان را به درستی احیا کرده بودیم امروز توان جذب حداکثری گردشگر را داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان در راستای جذب گردشگر احیا و مرمت شود، گفت: لازمه این امر استفاده از ظرفیت علمی برای احیا و مرمت بافت تاریخی همدان است.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری همدان می‌تواند بیشترین بهره‌برداری را از این اجلاس داشته باشد ابراز کرد: برای کسب اطلاعات و نیازهای شهر همدان کمیسیون‌های در زمینه معماری، شهرسازی و مبلمان شهری در شهرداری همدان شکل گرفته است.

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.