وزیر کار گفت: در سازمان بهزیستی تلاش شده از نیروهای داخلی و متخصصی که عملکرد غیرسیاسی دارند، استفاده کنیم.

استفاده از نیروهای متخصص با عملکرد غیر سیاسی در سازمان بهزیستی/ به حمایت مجلس نیازمندیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اظهارات آلیا مبنی بر تأخیر در تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: اینکه مسئله به درازا کشیده است به این دلیل بود که در این کار از مشارکت و تشکل‌های خود معلولان استفاده کردیم.

وی افزود: زمان زیادی را در کمیسیون اجتماعی دولت صرف کردیم که خود من مسئولیت آن را به عهده داشتم و یک برنامه جامع حمایت از معلولان توسط دولت استخراج شد که بخشی از آن نیازی به قانون نداشت و بخشی که نیاز به قانون داشت تحت یک لایحه تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی شد.

وزیر کار تصریح کرد: من معتقدم با این قانون و برنامه که در دولت تصویب شد و قوانین قبلی هم که محفوظ ماند یک تحول اساسی در بحث رسیدگی به وضع معلولان و تحولات ساختاری در سازمان‌ها بوجود خواهد آمد.

ربیعی اضافه کرد: از ویژگی‌های این قانون می‌توان به دخیل شدن 20 دستگاه اجرایی بجای دخیل شدن یک سازمان به نام بهزیستی، پیش‌بینی حق تأمین اجتماعی، ارتباط بیمه‌ها به بخش توانبخشی و حق نگهداری معلول در خانه که همان شعار بهزیستی است، اشاره کرد.

وی گفت: در حقیقت حسن قرارگرفتن بهزیستی در کنار وزارت کار را در این قانون را ما به درستی و نیکی درکر کردیم و امیدوارم که کمیسیون اجتماعی مجلس هم به آن بیافزاید و غنی‌تر کند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصابات در سازمان گفت: در سازمان بهزیستی و همه وزارتخانه من دو اصل را مدنظر قرار دادم و تلاش کردم از نیروهای داخلی، متخصص و آنهایی که عملکرد غیرسیاسی دارند، استفاده کنیم.

وزیر کار تصریح کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم در این مدت میزان حضور و وقت گذاشتن رئیس جمهور و من در بهزیستی بیش از هر زمان دیگری بوده است و ما در بهزیستی تحولات شگرفی را ایجاد کردیم.

وی افزود: من با اینکه در سازمان ریخت و پاش صورت نگیرد موافقم و بعنوان یک امر اخلاقی، اعتقادی و دینی قبول دارم و در برخی موارد هم تذکرات لازم را داده‌ام. 

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد وزارتخانه‌اش گفت: ما برای نظم‌بخشی استانداردسازی را اجرا کردیم و ICF را جلو بردیم و در 7 استان محروم مانند کردستان و سیستان و بلوچستان این اقدام را به طور عملیاتی آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ما در بحث پیشگیری از معلولیت در ته خط معلولیت ایستاده‌ایم، ادامه داد: من به عنوان رئیس شورای عالی بیمه اکنون در تلاشم تا مباحث زیادی را تحت پوشش بیمه قرار دهم.

وزیر کار تصریح کرد: اکنون سعی می‌کنیم تا مشاوره ژنتیکی، غربالگری‌هایی که انجام می‌دهیم، اوتیسم، کودکان 2 تا 5 سال را هم تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

ربیعی افزود: در بخش مسکن هم تحولات اساسی رخ داده و تا پایان سال 95 معلول یا دو معلول به بالایی نیست که صاحب خانه نباشد، اینها اتفاقاتی بوده که رخ داده است و 31 هزار نفر از جمعیت را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و در 3 ماهه نخست هم 1800 مسکن را تحویل دادیم.

وی در زمینه اشتغال هم گفت: ما استخدام دولتی به آن معنا نداریم، ولی هرجایی که بوده بنده وارد شده‌ام و حسن قرار گرفتن وزارت کار در کنار بهزیستی این بود که سازمان فنی و حرفه‌ای را مکلف کردم تا سرفصل‌هایی نوشته شود و آموزش مبتنی بر جسم با دستگاه را در نظر بگیرند و آموزش دهند و همچنین صندوق توسعه امید هم وام دهد.

وی تصریح کرد: ما حتی دادن یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های استان مرزی را هم تحت برنامه قرار دادیم تا از سوء تغذیه جلوگیری کنیم و بحث شیر در مدارس نیز از برنامه رفاه بوده است.

ربیعی ادامه داد: در این مدت ادعا نمی‌کنم که همه کارها به خوبی پیش رفته، ولی من کار بهزیستی را دوست می‌دارم و به عنوان یک خادم در تلاشم که از سال 95 و 96 هیچ کودکی در بهزیستی بدون شغل باقی نماند ولی ما باید توان‌مان و بودجه مان را افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من فروتنانه اعلام می‌کنم که به تنهایی قادر نیستم و به حمایت مجلس نیازمندم و اگر یک ريال از پول بهزیستی برای مصرف چیز دیگری برود با حساسیت تمام عمل می‌کنم و باید همه کمک کنیم تا یک جنبش خیل عظیم برای بهزیستی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
تورابه خدا به داد (بازنشستگان پیش ازموعد)هم برسید.چرا سازمان تامین اجتماعی حقوق بسیاری ازبازنشستگان این قانون رابصورت قابل توجهی کم کرده است؟ما که به جز این حقوق ناچیز درامد دیگری نداریم.
آخرین اخبار