حسین مقامی گفت: وزنه‌برداران پیشکسوت کشورمان در مسابقات جهانی فنلاند، عملکرد خوبی از خود ارائه کردند.

حسین مقامی دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: ملی‌پوشان پیشکسوت وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان که هفته گذشته در فنلاند برگزار شد عملکرد رضایت بخشی از خود ارائه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سالی بود که در اعزام این رده از وزنه‌برداران وقفه ایجاد شده بود این اعزام یک آزمون جدی و محک بسیار خوبی برای پیشکسوتان ایران بود.

مقامی در ادامه گفت: علی مرادی رئیس فدراسیون که مدتی است سکانداری وزنه‌برداری را به دست گرفته است تاکید داشتند که برای اعزام تیم ملی وزنه‌برداری پیشکسوتان مشکلی پیش نیاید.

مقامی در ادامه گفت: برای اعزام نفرات ما در تهران تست دوپینگ گرفتیم، این کار در فنلاند نیز صورت گرفت که خوشبختانه جواب آزمایشات منفی بود.

دبیر فدراسیون اشاره کرد: برای اعزام تیم به این رقابت‌ها فرصت کافی نداشتیم و متاسفانه برخی از وزنه‌برداران نیز قبل از رفتن دچار برخی مشکلات شدن و نتوانستند با کاروان همراه باشند.

وی عنوان کرد: علی‌پور، وزنه‌بردار فوق سنگین به خاطر مشکلات کاری نهاوند به دلیل کسالت و پورکیان به خاطر سیستم اداری نامه دیر رسید و مجوز خروج داده نشد افرادی بودند که از اعزام جاماندند چه بسا این افراد اگر همراه تیم رهسپار می‌شدند می‌توانیستیم در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

مقامی گفت: با این اعزام  انگیزه خوبی در پیشکسوتان کشورمان ایجاد شده است و به طبع در مسابقات سال آینده در شرایط بهتری حاضر خواهند شد.

 همزمانی رکوردگیری ملی‌پوشان با هفته دوم لیگ برتر

وی در این باره گفت: قرار بود 9 آبان رکوردگیری نهایی ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی آمریکا صورت بگیرد که این اتفاق شاید زودتر رخ دهد امروز در این خصوص جلسه‌ای داریم که چه روزی رکوردی از ملی‌‌‌پوشان داشته باشیم.

صدردرصد سهمیه المپیک می‌گیریم

مقامی اذعان کرد: با توجه به اینکه تمرینات منظم و مرتب ادامه دارد و قهرمان خوبی در اردوهای وزنه می‌زنند و مهمتر از این که وزنه‌برداری ایران جزو تیم‌های برتر دنیا کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی آمریکا دور از دسترسی نخواهد بود.

وی گفت: برای این رقابت‌ها ما 8 وزنه‌بردار اعزام خواهیم کرد و از این تعداد 6 نفر کسب سهمیه المپیک 2016 ریو آرژانتین را خواهند گرفت.

مقامی درباره ادامه مسابقات لیگ برترافزود: هفته دوم این مسابقات نیز همزمان با رکوردگیری نهایی ملی‌پوشان برگزار خواهد شد.

مقامی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ پویا و منظم به تیم ملی کمک زیادی می‌کند و اینکه استعدادهای خوبی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار