طرح بحث فرهنگی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دور زدن قانون است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مطرح کردن بحث فرهنگی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تمایل دولت به حفظ این باشگاه‌ها را نشان می‌دهد٬ گفت: این موضوع دور زدن قانون است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین گروسی در خصوص عدم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و آسیب‌های وارده به این دو باشگاه بیان داشت: در عدم واگذاری سرخآبی‌ها دو موضوع مطرح است؛ اول بلاتکلیف بودن دو باشگاه و موضوع دوم اینکه در این بلاتکلیفی این باشگاه‌ها بسیار صدمه خواهند دید همان طور که الان هم این اتفاق افتاده و پرسپولیس در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفته است.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فوتبال ایران در ریل واقعی خود قرار ندارد؛ درحالیکه اگر این اتفاق بیفتد با استعدادها و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد پیشرفت خوبی در فوتبال کشور رخ خواهد داد چراکه تجربه 50 سال گذشته این وضعیت نشان داده که اگر سرخآبی‌ها فقط با استفاده‌های از کمک های دولتی اداره شوند با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید در امر واگذاری کمک کند و حامی باشد ولی اگر واگذاری به صورت کارشناسی و با استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی باشد یک راهکار مناسب در نظر گرفته شده و به نقاط خوبی خواهند رسید؛ ولی اگر به شیوه کنونی باشد و بلاتکلیف بمانند نتیجه این می‌شود که امروز شاهد هستیم و فوتبال ایران بعد از 50 سال اندر خم یک کوچه است.

گروسی بیان کرد: در این راستا وزارت ورزش و جوانان باید فوتبال را آسیب شناسی و ریل درستی برای این ورزش پیدا کند چراکه اگر از جاده درست حرکت شود این باشگاه‌ها به نتیجه خوبی خواهند رسید.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر این که سرخآبی‌ها مجموعه فرهنگی اعلام شده توضیح داد: این مصوبه در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس در حال بررسی است ولی مسلم است که تمایل دولت را به حفظ این باشگاه‌ها نشان می‌‎دهد.

گروسی اضافه کرد: در واقع دولت نمی‌‎خواهد استقلال و پرسپولیس را واگذار کند و تمایل به حفظ این باشگاه‌ها با همین وضع دارد٬قبلا هم اسم این باشگاه‌ها فرهنگی ورزشی بود و در واقع این دور زدن قانون است. مجلس قانون واگذاری را تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: این موضوع باید با حضور کارشناسان وزارت ورزش٬ کمیسیون‌های مرتبط و مجموعه‌هایی که به نوعی صاحب نظر هستند و همچنین کارشناسان داخلی و خارجی بررسی شوددر واقع در شیوه واگذاری سرخآبی‌ها مشکل وجود دارد و در واگذاری مشکلی نیست.

این نماینده اضافه کرد: اگر 50 درصد سهام این باشگاه‌ها به هواداران و پیشکسوتان و 50 درصد بقیه به شرکت‌های بلوکی و بزرگ داده می‌شد نفع شخصی مطرح نمی‌شد و الگوی خوبی برای پیشبرد اهداف پیشرفت باشگاه‌ها بود باید پذیرفت که اداره دولتی سرخآبی‌ها جواب نمی‌دهد و در این راستا باید طوری حرکت کرد که شاهد رشد فوتبال بود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس در اجرای قانون واگذاری اصرار دارد٬ گفت: تمام کشورهای توسعه یافته این راه را رفته‌اند٬ دنیا این راه تجربه کرده و نتیجه خوب و مطلوبی هم گرفته است لذا این قانون باید اجرا شود و انتظار می رود در این راستا وزارت ورزش از این تجربیات استفاده کند تا منجر به رشد این باشگاه‌ها شود چراکه تاکنون بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی باعث لطمه دیدن آن‌ها شده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار