مؤسس انجمن سخن کاشان از فعالیت 7 انجمن و یک کانون نشر فرهنگ اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان؛ سید علی اصغر صائم کاشانی دیروزدر مراسم بیست و هفتمین سالگرد تأسیس انجمن سخن کاشان گفت: در شهرستان کاشان، علاوه بر انجمن سخن، انجمن‌های صبا، انجمن کلیم، انجمن جوان، کانون نشر فرهنگ اسلامی، انجمن سهراب سپهری، انجمن سپیده و انجمن ادبی امین ویژه خواهران رسمی و غیررسمی بسیج فعالیت دارند. 

وی با اشاره به تأسیس انجمن سخن کاشان در دی ماه سال 1364 افزود: این انجمن از آغاز فعالیت خود تاکنون علاوه بر تألیفات متعدد، در برپایی بیش از یک‌هزار و 205 شب شعر، همایش ادبی و کلاس نقد و بررسی آثار و تألیفات شاعران انجمن اقدام کرده‌ است.

 به گفته وی، انجمن سخن کاشان دارای 100 عضو است که از این تعداد 50 نفر عضو رسمی و 50 نفر عضو غیررسمی هستند. 

صائم کاشانی با اشاره به اینکه اعضای اصلی انجمن، شاعران، ادیبان، محققان، خوشنویسان و موسیقی‌دانان هستند، افزود: انجمن سخن کاشان، دارای هفت بخش هیئت علمی، تحقیقات و مقالات، هنر و نگارش، تألیفات ادبی، بررسی و تحلیل واژگان بیگانه در زبان فارسی، حافظ‌خوانی و کلاس‌های آموزش صناعات ادبی و نقد شعر است.  

وی بهار سخن، مبنای سخن، خورشید سخن، میلاد سخن‌گذار و میلاد سخن را از جمله این آثار و تألیفات برشمرد و گفت: در بسیاری از ارج داشت‌ها و همایش‌های هنری و ادبی انجمن سخن کاشان، جمعی از شاعران و هنرمندان مشهور معاصر کشور حضور داشته‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده این انجمن در زمینه‌های ادبی، علمی، فرهنگی، هنری و به ویژه ادبیات آئینی و دفاع مقدس اظهار داشت: این انجمن به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران یکی از فعال‌ترین مجامع ادبی کشور به شمار می‌رود که در تمام کنگره‌های ملی و استانی درخشیده است. 

در آیین گرامیداشت 27 سالگی انجمن ادبی سخن کاشان که با حضور بیش از 40 نفر از شاعران و ادیبان عضو انجمن برگزار شد، فاطمه حاجی مقدم شاعره 9 ساله و استاد حداد با 90 سال سن، به عنوان کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین عضو این انجمن حضور داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.