علیرضا شجاع‌نوری تاکید دارد تفکیک جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصمیمی نبوده که عجولانه گرفته شده باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال، در بیست و نهمین دوره برگزاری، با تحول بزرگ و کلیدی تفکیک جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان روبرو شد . این امر پرسش‌هایی را پیش روی سینماگران و اهالی رسانه قرار داد.


علیرضا شجاع نوری که سکان مدیریت بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را به عهده گرفته بود حال با این تصمیم قرار است در مهرماه سال جاری جشنواره فیلم های نوجوانان را در همدان برگزار کند و البته هنوز زمان و مکان برپایی جشنواره فیلم های کودکان به طور قطعی اعلام نشده است.


دبیر جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان دلایل تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان را امری بدیهی دانست و گفت: تفکیک جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دو بخش کودکان و نوجوانان امری بدیهی بود و باید پرسید که چرا این تفکیک تاکنون اتفاق نیفتاده بود.


وی افزود:بخش رقابتی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۲۰ سال پیش در دل جشنواره فیلم فجر برگزار می شد و در همان سال‌ها و در اولین اقدام جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را از جشنواره فیلم فجر جدا کردیم و به طور مستقل به شهر اصفهان بردیم و من دبیری آن را برعهده گرفتم.


دبیرجشنواره فیلم‌های نوجوانان اظهار داشت: برای طیف کودک و نوجوان بنا بر نیازهای فرهنگی متفاوتی که دارند خوراک مناسب تهیه کرد و باید به این مساله دقت ویژه داشته باشیم که کودک و نوجوان دنیای مجزا از یکدیگر دارند.


علیرضا شجاع نوری با بیان اینکه برای جشنواره امسال فیلم نوجوان 12  فیلم ایرانی در بخش مسابقه ملی و ۹ فیلم خارجی هم در بخش بین الملل پذیرفته شده اند گفت:  اگر بر کیفیت آثار اصرار داشتم و دارم به این دلیل است که فیلمسازان متوجه کاستی های خود باشند و بداند که دیگر هیچ فیلمی به راحتی در جشنواره پذیرفته نخواهد شد و در صورت رعایت و ارزیابی استانداردهای کیفی در پذیرفتن آثار است که متوجه فقر و یا پتانسیل های موجود در این عرصه می شویم.


وی با تاکید بر اینکه مهم فرصت دادن به نوجوانان برای بیان حرف‌هایشان است افزود:  خوشبختانه این فرصت به نوجوانان سراسر ایران داده شده تا با ساخت فیلم های ۳ دقیقه ای حرف خود را بیان کنند. در حال حاضر مجموع فیلم های انتخاب شده در این بخش بیش از ۸۰ فیلم است و جز یک یا دو استان که یک فیلم داشتند، بقیه استان ها با ۳ فیلم در المپیاد فیلمسازی نوجوانان شرکت کردند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.