نماینده کلیمیان گفت: باید آگاه باشیم که استکبار هیچگاه ذره‌ای در دشمنی با ملت ایران عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد.

استکبار در دشمنی با ملت ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در جلسه علنی امروز دوشنبه 30 مهرماه در نطق میان دستور خود گفت: امروز منطقه آشوب زده خاورمیانه که به دلیل دخالت غیرمسئولانه امپریالیسم و عوامل منطقه‌ای و آتش افروزی رژیم صهیونیستی دچار بحران فراوان شده که حاصل آن هزاران کشته، مجروح و میلیون‌ها بی‌خانمان آواره است.

وی افزود: بسیار عجیب است که مسببان این جنایت‌ها اکنون فقط برای گروه کوچکی از قربانیان آتشی که خود ساخته‌اند، اشک تمساح می‌ریزند و بر انسان‌هایی که قربانی جنایات خود آنها هستند، منت می‌گذارند.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: ملت شریف ایران در ایام دفاع مقدس و با وجود کوهی از مشکلات، پذیرای میلیونی همسایگان افغانی خود بود که کمتر در مجامع غربی و تجمعات حقوق بشری مورد تقدیر قرار گرفت، این نشانه دیگری از استانداردهای چند گانه مجامع جهانی است.

مره صدق ادامه داد: حرکت قابل توجه دیپلماسی ایران در مذاکرات با 1+5 اکنون اولین نشانه‌های خود را به جهانیان نشان داده است، فارغ از جزئیات محتوای این توافق ایجاد شکاف در صفوف استکبار جهانی، انزوای رژیم اشغالگر اسرائیل در صحنه جهانی سیاست و شکست‌های مکرر لابی صهیونیستی در مجامع جهانی از اولین آثار این توافق است.

وی افزود: امروز این توافق سبب شده که تمام آزادگان جهان بیش از پیش به ماهیت جنگ افروزانه و ضد انسانی لابی صهیونیستی و کارخانه‌های اسلحه سازی پی ببرند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان تأکید کرد: ابراز مکرر نگرانی مسئولان رژیم غاصب صهیونیستی از بهبود فضای دیپلماسی ایران و تشدید تضادهای داخلی جهان سرمایه داری و جریان‌های استکباری و اثبات مکرر صلح طلب بودن ملت ایران به ویژه با تکیه بر فتوای مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، بی‌شک راهگشای دیپلماسی ایران به ویژه در عصر دیپماسی عمومی است اما باید آگاه باشیم که استکبار هیچگاه ذره‌ای در دشمنی با ملت ایران عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هرگاه فرصتی بیاید یا ما اندک غفلتی کنیم، ایران، منافع ملی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را آماج حملات خود قرار خواهد داد، لذا بهترین استراتژی در این بین پیروی از دستورات وحدت بخش مقام معظم رهبری است که با تأیید بر قابل اطمینان بودن تیم مذاکره کننده ایران همواره بر لزوم بیداری، دشمن شناسی فعال و به ویژه جلوگیری از نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استکبار تأکید کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: با پیروی از فرامین و دستورات وحدت بخش رهبر معظم انقلاب می‌توان در صحنه دیپلماسی بین‌المللی نیز مانند صحنه‌های دیگر سرافراز بود و از این آزمون نیز با سربلندی بیرون آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار