حزب سیریزا به ریاست نخست وزیر سابق یونان در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس‌آنجلس تایمز؛ شمارش 99.4 درصد آرا در انتخابات پارلمانی یونان نشان می‌دهد حزب "سیریزا" به ریاست "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر سابق این کشور با 35.5 درصد آرا به پیروزی رسیده است. حزب سیریزا چند ماه پیش هم به دلیل مخالفت با سیاستهای ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا توانسته بود در انتخابات پیروز شود. به این ترتیب سیریزا برای دومین بار در چند ماه اخیر بر دیگر رقبای خود پیروز شده است.

البته سیریزا نتوانست آرای کافی را برای تشکیل کابینه مستقل به دست آورد و مجبور به ائتلاف خواهد بود؛ اما پیروزی دوباره آن بر دیگر احزاب یونانی، حاکی از حمایتهای مردمی از مواضع حزب تحت ریاست سیپراس در مخالفت با سیاسهای ریاضت اقتصادی تحمیلی اتحادیه اروپا علیه یونان است.

الکسیس سیپراس چند ماه قبل در انتخابات پارلمانی یونان مخالفت خود را با مواضع تحمیلی ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود. همین موضوع موجب شد‌ به نخست‌وزیری برسد؛ اما با گذشت 7 ماه از دوران زمامداری این حزب و به دنبال بروز برخی اختلافات، وی ضمن استعفا راه را برای برگزاری انتخابات آتی باز کرد.

اکنون حزب سیریزا برای تشکیل کابینه ائتلافی جدید به دنبال رایزن با دیگر احزاب خواهد بود. نزدیک ‌ترین رقیب سیریزا،‌ حزب "دموکراسی نو" است که با 28 درصد آرا در رده دوم قرار گرفته و پس از آن حزب "طلوع طلایی" 7.1 درصد آرا را کسب کرده است.

این سومین بار در 8 ماه اخیر بود که رای‌دهندگان یونانی پای صندوق‌های رای می‌رفتند. تعداد رای‌دهندگان در یونان به 57 درصد کل واجدین شرایط برای رای دادن کاهش یافته است. شهروندان این کشور از وقایع تابستان امسال کاملا مایوس و سرخورده شده‌اند. یونان به دلیل ناتوانی در بازپرداخت وام‌های بین‌المللی، برای اجرای شدیدترین طرح‌های ریاضت اقتصادی تحت فشار است و حتی در آستانه خروج از حوزه یورو قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار