عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که نمی‌توان آینده برجام را به صورت قطعی قابل پیش بینی کرد، گفت: در برجام موضوع تاثیر تغییر دولت‌ها در سرنوشت این توافقنامه دیده نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصالح جوکار با بیان این که در برجام موضوع تاثیر تغییر دولت‌ها در سرنوشت این توافقنامه دیده نشده است،‌ اظهار داشت: آنچه قوانین داخلی آمریکا بیان می‌کند، رئیس جمهور جدید می‌تواند برجام را اجرا نکند و این موضوع چیزی نیست که در همه دولت‌ها پایداری و ثبات داشته باشد.
 
وی با بیان این که نمی‌شود در مورد آینده برجام به صورت قطعی پیش بینی کرد ولی با توجه به رفتارهایی که آمریکایی‌ها در گذشته انجام داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند ملاک انجام اقدامات توسط آمریکایی‌ها خوشایندی جامعه جهانی نیست، بیان کرد: بسیاری از اقدامات آمریکایی‌ها یک طرفه و بدون هماهنگی با جامعه جهانی است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شاید آمریکایی‌ها در آینده با بهانه‌گیری‌های جدید در خصوص تفاوت‌ در سیاست‌های حقوق بشری و منطقه‌ای بین ایران و آمریکا، مشکلات جدیدی را به وجود آورند، گفت: تغییر روشی که دولت آینده آمریکا خواهد داشت بستگی به این دارد که از کدام جناح ساسی باشد.
 
نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور می‌تواند تغییراتی را در سرنوشت برجام به وجود آورد، خاطرنشان کرد: شاید دولت بعدی آمریکا محاسباتی در خصوص هزینه و فایده تغییر در سرنوشت برجام را در نظر بگیرد و با کاهش دادن هزینه‌های آن،‌ سرنوشت برجام را تغییر دهد.
 
جوکار با بیان اینکه در متن برجام راه برای بهانه گیری آمریکایی‌ها باز است، اظهارداشت: بحث مورد نظر در این زیمنه نیز بین‌المللی نیست و تحریم‌ها به صورت داخلی در آمریکا وضع می‌شود و آن‌ها می‌توانند از راه‌های مختلف تحریم‌های جدید را اعمال کنند، باید توجه داشت که تحریم‌های اولیه پا برجاست و تنها اجرای تحریم‌‌های ثانویه در بخش هسته‌ای متوقف می‌شود و ساختار تحریم‌ها نیز تا 8 سال آینده ادامه خواهد داشت.
 
منبع: خانه ملت
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار