رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: حضور بیش از ۱۴۰ شرکت فرانسوی در ایران قطعی شده است، البته درخواست فرانسوی‌ها تا ۲۲۰ شرکت است که به سرپرستی وزیر کشاورزی این کشور در ایران به رایزنی می‌پردازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور پیرامون سفر هیئت فرانسوی به ایران اظهار داشت: اولویت هیئت فرانسوی که فردا در ایران حضور مییابد حوزه های محصولات کشاورزی، گلخانهای، ‌محصولات ارگانیک و آبیاری تحت فشار است ضمن اینکه هیئتهای صنعتی و گردشگری هم حضور پر رنگ دارند و حوزههای نفت و گاز و پتروشیمی نیز در هیئت فرانسوی دیده میشود.

وی اضافه کرد: بعد از سفر هیئت اتریشی، هیئت فرانسوی از هیئت های بزرگی است که برای افزایش مبادلات تجاری به ایران سفر میکند.

جلال پور گفت: در رویکرد جدید اقتصادی 3 محور اساسی را برای همه کشورها به ویژه فرانسه داریم ابتدا این که روابط تجاری باید به روابط اقتصادی تبدیل شود، دوم اقتصاد ما و دیگر کشورها به ویژه فرانسه در هم تنیده شود، طوری که اگر روزی تحریم اتفاق افتاد آن کشور بیش از کشور ما هزینه پرداخت کند.

وی افزود: باید طوری برنامه های مان را به پیش ببریم که اقتصاد میان دو کشور و میان بنگاههای اقتصادی آنچنان وابسته به هم باشند که تحریمی اتفاق نیفتد و یا اگر تحریم اتفاق افتاد هزینه طرف مقابل بیشتر از طرف ما باشد.

جلال پور در پایان گفت: محور سوم این است که با توجه به اینکه ما در مقایسه با کشورهای منطقه کشوری امن و باثبات هستیم و کشورهای اطراف ما با جمعیت 400 میلیون نفری، فضای سرمایه گذاری و توزیع خوبی محسوب می شوند و ثروتمند هستند باید این مزیت و اولویت را در نظر بگیریم که هر آنچه که ما در سرمایه گذاری با کشورهای مختلف انجام میدهیم با نگاه به این بازار و مزیت امکان سرمایه گذاری و ادامه کار در ایران باشد که اگر اتفاقی افتاد انها پیش از همه ما متضرر شوند و سرمایه گذاریهای یشان دراز مدت باشد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار