خواب نیمروزی در حدود 20 دقیقه اثرات مثبت فراوانی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

دکتر سیدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اثرات مثبت خواب نیمروزی بر سلامت جسم و روح انسان گفت: زمان و میزان خواب نیمروزی که فرد در برنامه خود قرار می‌دهد تعیین کننده اثرات مثبت و منفی این نوع از خواب بر سلامت روح و جسم فرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: خواب حدود ساعت 13 الی 15 بعدازظهر اثرات مثبتی همچون آرامش روح، کاهش میزان خستگی و افزایش سطح هوشیاری خواهد داشت که معنای مشخصی از یک خواب نیمروزی مناسب است.

این روان‌پزشک با بیان این که خواب نیمروزی مناسب حافظه طولانی مدت را بهبود می‌بخشد، افزود: این بازه زمانی خواب زمان پاسخگویی فرد را به موقعیت‌های متفاوت سرعت می‌بخشد همچنین خلق و خو را بهتر و شادتر کرده و در نتیجه کارایی فرد را افزایش خواهد داد.

مهدوی پیرامون طول مدت خواب نیمروزی تصریح کرد: طول مدت زمان مناسب برای خواب نیمروزی در حدود 20 دقیقه است که زمان مناسبی است اما در صورتی که این مدت به 2 الی 3 ساعت افزایش یابد در این صورت اثر معکوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که خواب نیمروزی چند ساعته باشد فرد وارد فاز عمیق خواب شده و بیداری پس از آن کسالت، بدخلقی، حواس‌پرتی و اختلال در خواب شبانه را برای فرد در پی خواهد داشت. 

این متخصص خاطرنشان کرد: افرادی که در کار خود دارای مشغله‌های ذهنی هستند باید برای افزایش تمرکز و کاهش فشارهای ذهنی خواب نیم‌روزی را در برنامه روز از خود جای بدهند.


انتهای پیام/










برچسب ها: خواب ، مغز ، استرس ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار