رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان در مجموع از منابع انسانی متخصص و کارآمد برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مهری دردیدار با همکاران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هریس ضمن اعلام این مطلب افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در کل از منابع انسانی کارآمد و متخصص خوبی برخوردار است و یقیناً رشد بخش کشاورزی مدیون همت کارکنان و تلاش بهره برداران است.

وی گفت: 70 درصد زراعت استان بصورت دیم و 30 درصد بقیه آن آبی است، لذا با اندکی دقت می توان دریافت که بخش کشاورزی کمترین سهم را از منابع آبی استان دارا می باشد.

مهری با اشاره به محدود بودن منابع آبی زراعی استان، ادامه داد: در راستای مصرف بهینه منابع آبی، مدیریت کانالهای سنتی با لوله گذاری حتی کانالهای 3 و 4 و انتقال آب توسط لوله به داخل کانال ها می تواند عامل موثری در این چرخه تلقی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما باید پتانسیلهای ژنتیکی را در بخش زراعت، باغبانی و امور دام شناسایی و از آنها محافظت به عمل آوریم، چون در بدترین شرایط این ژنهای بومی هستند که از تولید مطلوبی برخوردار می باشند.

مهری با اشاره به بحث مکانیزاسیون کشاورزی، افزود: امسال نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است که در صورت وجود اراده و توانایی لازم در استان برای جذب منابع مالی هیچ محدودیتی در این راستا اعمال نشده است.

وی درخصوص اصلاح مصرف سوخت در تراکتورهای تولیدی داخل کشور نیز گفت: بایستی با بهره گیری از تکنولوژیهای نوین نسبت به اصلاح سیستم سوخت تراکتورهای موجود و تولیدی اقدام کرد که این امر موجب کاهش هزینه های تولید شده و موجبات افزایش بهره وری را فراهم می نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان تاکید کرد: تشکل های کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرند و بسیاری از امورات و وظایف تصدی گری بر عهده خود این تشکل ها گذاشته شود که در این مورد بخصوص هم هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.