مدیرعامل ماهیان گرم آبی بیان کرد: شیلات ایران در سال 88 گونه‌های جدید کپور ماهیان هندی را به ایران وارد کرده است.

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم‌آبی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تحقیقات شیلات در بخش تلفات ماهیان گرم ابی اظهار داشت:  درواقع شیلات ایران با همکاری موسسه تحقیقات از سال 88 با واردات گونه های جدید کپورماهیان هندی به ایران اقدام به تکثیر این نوع ماهی نمودند و از سویی  هموراه قرار بود کپور ماهیان هندی را به بخش خصوصی بدهند اما شیلات ایران تابه امروز با توجه به هزینه‌های بسیار گزاف نگهداری این نوع ماهیان را به بخش خصوص معرفی نکرده است.

وی افزود: بنده معتقدم که تکثیر این نوع ماهیان کارایی بالایی نداشته که تاکنون شیلات به بخش خصوصی معرفی نکرده است اما در این خصوص هنوز نتیجه قطعی به دست ما نرسیده است.

آقازاده در ادامه بیان کرد:  در واقع در هر فصل تلفات ماهیان به سبب تغییرات دما اتفاق می‌افتد که همواره کارشناسان شیلات دراین خصوص تدابیری داشته باشند زیرا تغییرات دما و کمبود اکسیژن ازجمله مسائلی است که از حیطه مدیریت مزرعه خارج است.

مدیر عامل اتحادیه تصریح کرد: هرساله با توجه به گرم شدن دما تلفات در این بخش اتفاق می‌افتد که باید شیلات ایران با مدیریت کلان و سیاست گذاری راهکارهایی در این زمینه داشته باشد درحالی که متاسفانه تا به امروز راهکاری ارائه نکرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار