شمار مجموعه نشریات آرشیو آستان قدس رضوی با ثبت وقفیات استاد سید فرید قاسمی به یک میلیون و 750 هزار نسخه رسید.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کارشناس ثبت و سفارش مطبوعات فارسی مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: استاد سید فرید قاسمی؛ نویسنده و پژوهشگر، و اولین دارنده نشان سرای روزنامه نگاران ایران، شهریور ماه 1392 در اقدامی ماندگار، 49389 نسخه نشریه، را در قالب مجموعه‌ای بی نظیر از مطبوعات ایران و جهان ، وقف آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی کرد.

وی افزود: با این اقدام شمار نشریات ادواری آستان قدس رضوی به یک میلیون و 750 هزار نسخه رسید.

مرتضوی فراین مجموعه وقفی نفیس را شامل مجله، روزنامه، سالنامه، نشریه‌ غیر فارسی، نشریات دانشجویی، ویژه‌نامه و نشریه‌ الکترونیک دانست و خاطرنشان کرد: وجود 259 عنوان نشریه چاپ استان لرستان و شهر خرم‌آباد است که از این جهت آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی را به یکی از غنی‌ترین مراکز آرشیوی در زمینه تحقیقات لرستان‌شناسی تبدیل نموده است.

استاد سیدفرید قاسمی متولد 19 شهریور ۱۳۴۳ خرم‌آباد ،سردبیری بیش از 15 نشریه را در کارنامه خود دارد و تا کنون بیش از 100 کتاب و 1000 مقاله از وی منتشر شده است. از وی به عنوان «حافظه مطبوعات ایرانی» و «آبروی حرفه روزنامه‌نگاری» یاد می‌شود. «سرگذشت مطبوعات ایران»، «مطبوعات ایران در قرن بیستم»، «جنگ کتاب» ،عناوین برخی از آثار او را تشکیل می‌دهد.

حفظ الصحه اولین مجله پزشکی ایران ،اولین روزنامه مصور جهان ،نخستین نشریه تخصصی ایران و اولین روزنامه نظامی ایران بخشی از نفایس این مجموعه وقفی را شامل میشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.