رئیس جمهور مصر خواستار حضور و نظارت مستقیم کنگره آمریکا بر انتخابات پارلمانی کشورش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، رئیس جمهور مصر، خواستار حضور و نظارت مستقیم کنگره امریکا بر انتخابات پارلمانی مصر شد. این انتخابات قرار است در 17 اکتبر برگزار شود.

 عبدالفتاح سیسی این درخواست را در دیدار با هیئتی از مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست "استیو اسکالز،" نماینده جمهوری خواه کنگره، مطرح کرد.

علاء یوسف، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، با صدور بیانیه ای گفت: "سیسی در این دیدار آخرین تحولات داخلی مصر به ویژه روند آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی را به اطلاع این هیئت رسانده و خواستار نظارت کنگره آمریکا بر روند انتخابات به منظور تأمین سلامت و شفافیت آن شد."

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: "سیسی در این دیدار با اشاره به آنچه که جایگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی امریکا نامید، بر اهمیت نقش این کشور در کمک به مصر برای تقویت فرصت‌های ثبات در منطقه و مقابله با چالش تروریسم در منطقه تأکید کرد."

رقابت بر سر انتخابات پارلمانی در مصر با آغاز معرفی کاندیدها در 12 سپتامبر، آغاز شد. قرار است رأی گیری در دو مرحله در اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) آینده انجام شود.

 رئیس جمهور مصر و کمیسیون قضایی ناظر بر انتخابات تأکید کرده اند که پارلمان باید تا اواخر سال 2015 تشکیل شود.

قرار بود انتخابات پارلمانی مصر در مارس گذشته برگزار شود، اما با صدور حکم دیوان عالی قانون اساسی مبنی بر مغایرت قانون انتخابات با قانون اساسی، به تعویق افتاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار