محصول جدید مایکروسافت به بازار می آید

مایکرسافت محصول جدید لینوکس خود را معرفی کرده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ خود از توزیع نسخه لینوکس Azure Cloud Switch خبر داده است. مایکروسافت همچنین به این موضوع اشاره کرده که در این سرویس، Open Compute Project مورد استفاده توسط فیسبوک را نیز مورد استفاده قرار داده و با محصول خود ادغام کرده است. 

به نظر می‌رسد بهره‌گیری از سرویس جدید مایکروسافت، مدیریت زیرساخت‌های سخت‌افزاری شبکه‌های دیتا سنترهای ابری را که مبتنی بر فناوری‌های متفاوتی هستند، بسیار ساده می‌کند.



همچنین مایکروسافت در نظر دارد همچون Ubuntu, Mint و Fedora رابط کاربری شبیه به دسکتاپ را بر روی لینوکس پیاده‌سازی کند تا دارندگان سرورها و دستگاه‌های چند سکویی بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این پلتفرم از آنجا که از لینوکس ریشه می گیرد همان چیزی است که مایکروسافت تا چند سال پیش با آن مقابله می کرده است. 

هرچند این شرکت تا پیش از این سهم کمی در توسعه و ارائه کدهای لینوکسی را عهده‌دار بوده، با این حال می‌تواند پیش‌بینی کرد که در چند سال آینده با توجه به اینکه هسته لینوکس بهترین گزینه برای کار با محیط کلود است، به یکی از شرکت‌های فعال این عرصه تبدیل شود.

منبع: digitaltrends

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار