مدیر کل وصول حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تصویب و اجرای بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان موجب ایجاد انگیزه، اعتماد و آینده نگری کشاورزان و دیگر بخش های عضو این صندوق می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس باقری در نشستی با مدیران نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان اظهار داشت: بررسی های این طرح در سطح کلان به منظور تصویب در مجلس شورای اسلامی در حال انجام می باشد.

وی سهولت در عضویت صندوق، کم بودن میزان حق بیمه و اختصاص دو برابری حق بیمه به بیمه شدگان از طرف دولت را از امتیازات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان نمود.

به گفته باقری براساس دستورالعمل ابلاغی صندوق در سال 94 و بمنظور تسهیل در پوشش بیمه گری و حذف هرگونه عوامل بازدارنده در توسعه بیمه و رفع موانع در نحوه شناسایی و اخذ تاییدیه سکونت در مناطق روستایی و عشایری، متقاضیان واجد شرایط می توانند با در اختیار داشتن مجوزهای کشاورزی، دفترچه کشاورزی و دفترچه های خدمات درمانی روستاییان و عشایر اقدام به بیمه نمایند. 

وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه این صندوق و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، بر توسعه ظرفیت های بیمه اجتماعی کارکنان شرکت های فنی و مهندسی و مشاوره ای موضوع این قانون تاکید نمود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان نیز بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را اقدامی با ارزش در جهت تقویت انگیزه ،ایجاد امید در کشاورزان و کارشناسان و ماندگاری آنان در بخش کشاورزی عنوان نمود.

علی اکبر اسفندیاری اضافه کرد که بخش کشاورزی می بایست با جدیت به توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بپردازد.

به گفته وی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز در راستای نیل به اهداف و وظایف خود و به منظور ایجاد بسیج همگانی در جهت ورود به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش کشاورزی از توان کارشناسان خود در سطح استان استفاده می کند.

وی به ایجاد مراکز خدمات فنی و مهندسی کشاورزی در دهستان ها نیز اشاره و اظهار داشت: این مراکز علاوه بر ارایه خدمات فنی و مهندسی نظیر توزیع کود ، بذر ، سموم ، نهاده ها ، مکانیزاسیون و نظارت ، مسئولیت انجام و توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را بصورت شبکه ای برعهده دارند.

اسفندیاری بیمه را مکمل بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: توسعه ظرفیت های بیمه در بخش کشاورزی برای بهره برداران منوط به استفاده از اهرم هایی نظیر الزام بیمه بودن به هنگام صدور و تمدید مجوزها ، اعطای یارانه ها و تسهیلات می باشد.

هم اینک 38 هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گلستان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار