نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح‌‌های زوج و فرد و ممنوعیت ترافیکی در کاهش آلودگی هوا شکست خورده‌اند و امروز نیاز به گسترش شبکه‌های بیش از پیش احساس می شود.

عارفی:طرح‌‌های زوج و فرد و ممنوعیت ترافیکی در کاهش آلودگی هوا شکست خورده‌اندفرج‌الله عارفی، نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با عدم تأثیر طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهر بزرگی مثل تهران به علت ازدحام جمعیت و در مرکزیت قرار گرفتن آن به عنوان پایتخت نیازمند افزایش وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی است.

وی در ادامه افزود: به منظور تسهیل رفت و آمد شهروندان در سطح شهر باید شبکه حمل و نقل ریلی مطمئن، سریع و به صرفه ایجاد شود تا مردم کمتر از وسایط نقلیه شخصی استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که زیرساخت‌هایی مثل مترو و ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی افزایش نیابد، شهروندان مجبور به استفاده از خودروی شخصی خود هستند.

عارفی در ادامه تصریح کرد: احداث بزرگراه‌ها، تعریض خیابان‌ها، ممنوعیت ترافیکی مثل اجرای طرح زوج و فرد و جمع‌آوری و تعویض خودروهای فرسوده در کاهش میزان آلودگی هوا بی‌اثر بوده است و شکست خورده‌اند و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کنترل و بهبود شرایط فعلی می‌باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و شهرداری با همکاری بانک‌ها و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی می‌توانند شبکه حمل و نقل عمومی و ریلی را گسترش دهند که کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار