پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان "بینالود" که در شهرستان نیشابور برگزار شد با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جشنواره منطقه ای سینمای جوان" بینالود" با حضور هنرمندان استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران برگزار شد.

براساس آرای هیئت داوران این دوره، در بخش پژوهش فیلم مستند، تندیس جشنواره به سعید شاه حسینی برای فیلم ' خورشید، باغ، پنجره ' از تهران اهدا شد.
در بخش فیلمنامه تندیس جشنواره به آزاد محمدی با فیلم ' ناتمام بشدت هرچه تمام تر ' از تهران اهدا شد و در بخش فیلمبرداری هم محمدرضا جهان پناه با فیلم ' آرداک ' از تهران جایزه برتر را گرفت.

محمد قندی برای فیلم ' سه سال و سه ماه و دو روز' از مشهد در حوزه تدوین ، سلمان ابوذر برای فیلم ' سه سال و سه ماه و دو روز ' از مشهد، برای بخش صدا گذاری ، مینو کلیایی و آزاده نیکبر برای فیلم ' گل و بلبل، پشت و رو نداره ' از تهران جایزه بهترین ها را کسب کردند.

تندیس جشنواره در بخش بهترین فیلم پویانمایی هم به مهدی آقاجانی برای فیلم ' گل و بلبل، پشت و رو نداره ' از تهران و تندیس بهترین فیلم مستند به محمد مقیم پور بیژنی برای فیلم ' دَدوش ' از ساری اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم تجربی به مسعود حاتمی برای فیلم ' تنازع ' از تهران، بهترین فیلم داستانی به میلاد و سجاد ستوده برای فیلم ' بیماری ' از تهران اهدا شد.

در بخش استعداد جوان نیز تندیس به صبا قاسمی برای فیلم ' بدون بلیط ' از تهران و جایزه بزرگ جشنواره به سعید ولی زاده و داود رحمانی برای فیلم ' سه سال و سه ماه و دو روز' از مشهد اهداشد.

همچنین در بخش فیلمنامه هم تندیس جشنواره به مهدی قاسم زاده برای فیلمنامه ' به طعم عشق ' از قائم شهر و در بخش های مختلف حوزه عکس هم تندیس به علی سوته برای عکس ' آخرین روز سال' از فریدونکنار، نعمت معینی امین از سبزوار، ساسان فهیمی برای مجموعه عکس ' بودنِ بدون بودن' از لاهیجان، محمدعلی میرزایی برای مجموعه عکس ' کشتار در باغ ' از تهران و محمد حامد اسدی برای مجموعه عکس ' سینک ها فقط ظرف ها را نمی شویند' از مشهد اهدا شد.

همچنین از امیرحسین صدیق هنرمند مطرح نیشابوری در حوزه سینما ،تئاتر وتلویزیون و نیز محمدعلی عابدی عکاس پیشکسوت دفاع مقدس نیشابور تجلیل شد.


جشنواره منطقه ای سینمای جوان بینالود از 24 تا 27 شهریورماه با حضور 120 هنرمند جوان عکاس وفیلم ساز شرکت کننده از 9 استان کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.